با کالبدشکافی Google App، برخی از قابلیت های جدید دستیار گوگل مشخص شد

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کالبدشکافی گجت‌های هوشمند همواره جذاب بوده و اطلاعات مختلفی از این دستگاه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کالبدشکافی نرم‌افزارها نیز یکی از کارهای مفید کارشناسان نرم‌افزاری است که علاوه بر بررسی کدها و سرویس‌های داخل یک اپلیکیشن، قابلیت‌های جدید آن را نیز استخراج می‌کند. اخیرا قابلیت‌های جدیدی از Google Assistant به کمک یک کالبدشکافی کشف شده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کالبدشکافی سخت‌افزاری یکی از آرمایشات مفید کارشناسان بر روی گجت‌ها است. چند روز پیش کالبدشکافی گلکسی نوت ۷ منتشر شد که در آن نکاتی برای افزودن قابلیت ضد آب به این گوشی کشف شد. کارشناسان نرم‌افزار نیز برخی اوقات کالبدشکافی اپلیکیشن‌های معروف را انجام می‌دهند و با بررسی دقیق مشخصات و کدهای جدید اپلیکیشن‌ها، قابلیت‌های آنها را بررسی می‌کنند.

به تازگی یک کالبدشکافی بر روی اپلیکیشن گوگل انجام شده و برخی قابلیت‌های دستیار گوگل که همراه با اندروید نوقا عرضه خواهد شد فاش کرده است. تیم تحقیقاتی وبسایت اندروید پلیس، این کالبدشکافی را بر روی ورژن ۶.۳ بتا از اپلیکیشن گوگل انجام داده‌اند. این نسخه به تنهای قابلیت آن چنان جدیدی را ارائه نمی‌کند. تنها تغییرات جزئی مربوط به بخش ترجمه و کارت Google Now است که در منوها جابجا شده‌اند.

now on tap

اما در مورد دستیار گوگل یا Google Assistant، علاوه بر اضافه شدن نهایی آیکن این بخش به اپلیکیشن گوگل، به نظر می‌رسد که این دستیار در زمان انتشار تنها برای زبان‌های انگلیسی و آلمانی عرضه خواهد شد و تنها در کشورهای محدودی مانند انگلستان، آلمان و آمریکا قابل استفاده است. به احتمال زیاد، دیگر زبان‌ها و مناطق جغرافیایی نیز تا قبل از عرضه‌ی نهایی و یا در مدت کوتاهی پس از عرضه (مانند گوگل ناو) به این دستیار اضافه خواهند شد.

این کالبدشکافی جزئیاتی از بخش تنظیمات این سرویس را نیز فاش کرد. دکمه‌های جدید به همراه قابلیت دستور صوتی دراین تصاویر به چشم می‌آید. دکمه‌های جدید برای خاموش و روشن کردن دستیار و اجازه‌ی خواندن محتویات صفحه توسط آن است.

دستیار گوگل شباهت‌های زیادی به Now on Tap دارد و به نوعی نسخه‌ی پیشرفته‌ی آن به حساب می‌آید. اما این دستیار جدید قابلیت‌های دستورات صوتی را نیز بهبود داده و امکاناتی مانند دستورات صوتی شخصی و قابل ویرایش را به امکانات خود اشافه کرده است. علاوه بر آن، دستیار گوگل به خوبی با پلتفرم Google Home هماهنگ می‌شود. دستورات صوتی شخصی، قابلیتی هیجان‌انگیز در این دستیار هستند. به طور مثال کاربر می‌تواند با استفاده از این دستورات شخصی، قابلیت‌هایی مانند سرویس IFTT را به دستیار خود اضافه کند و با زیانی نزدیک‌تر به زبان انسان با دستیار خود صحبت کند.

google assistant
google assistant
google assistant
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات