اینستاگرام از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کرد

دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن اینستاگرام از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کرد. این سرویس که سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد، ابتدا برای iOS و سپس اندروید منتشر شد. حال پس از گذشت ۶ سال، بیش از یک میلیارد بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و تبدیل به چهارمین اپلیکیشن در خانواده‌ی فیسبوک شده که از این مرز عبور کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینستاگرام امروز از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کرد. این سرویس که مختص اشتراک‌گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه است، کار خود را سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز کرده است. اینستاگرام ابتدا برای پلتفرم iOS عرضه شد، اما پس از مدت کوتاهی کاربران اندروید نیز نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن را دریافت کردند. پس از آنکه استقبال گسترده‌ای از این سرویس به عمل آمد، فیسبوک در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد تصاحب این استارتاپ را مطرح و آن را با پرداخت یک میلیارد دلار مال خود کرد. طی ۶ سال اخیر این سرویس موفق شده تا در گوگل پلی بیش از یک میلیارد بار دانلود شود که رقم بسیار خوبی است. اینستاگرام پس از اپلیکیشن‌های فیسبوک، واتس‌اَپ و مسنجر، چهارمین اپلیکیشن در خانواده‌ی فیسبوک است که موفق شده به مرز یک میلیارد بار دانلود در گوگل‌پلی دست یابد.

اینستاگرام نوزدهمین اپلیکیشن در گوگل پلی استور است که موفق شده تا به این رکورد دست یابد. در کنار اینستاگرام می‌توان سه اپلیکیشن دیگر فیسبوک و سایر اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد که بخش اعظمی از آن‌ها متعلق به گوگل است. در ابتدای لیست جی‌میل قرار داشته و سپس اپلیکیشن نقشه‌ی گوگل، یوتیوب و فیسبوک قرار دارند. گوگل و فیسبوک را باید دو توسعه‌دهنده‌ای خواند که اپلیکیشن‌هایی را با آمار بیش از یک میلیارد بار دانلود در اختیار دارند.

با زیاد شدن اپلیکیشن‌هایی که به مرز یک میلیارد بار دانلود می‌رسند، اهمیت این دستاورد نیز کاهش پیدا می‌کند. پس از گوگل و فیسبوک که ۱۹ اپلیکیشن با این رکورد را در اختیار دارند، به نظر می‌رسد نوبت به توسعه‌دهنده‌ی دیگری است که بیستمین اپلیکیشن با چنین رکوردی را به اسم خود ثبت کند. از جمله‌ی کاندیداهای دست یافتن به این رکورد را باید اسنپ‌چت و توییتر خواند. هرچند شاید دست یافتن به این رکورد به معنی وجود یک میلیارد کاربر فعال نباشد، اما با این حال ثبت چنین رکوردی را می‌توان بسیار خوب خواند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات