سامسونگ برنامه جدیدی برای فروش گوشی های ریفربیشد خود دارد

دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش گوشی‌های هوشمندی که توسط مشتریان پس‌ فرستاده شده، یکی از برنامه‌های جدیدی است که گفته شده سامسونگ قصد دارد رنگ واقعیت به آن ببخشد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

احتمالا سامسونگ در حال آماده‌سازی برنامه‌ی جدیدی است که با استفاده از آن بتواند فروش بیشتری برای برخی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود رقم بزند. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت ممکن است برنامه‌ی جدید خود را در اوایل سال آینده، علمی کند. ظاهرا این مورد فقط یکی از روش‌هایی است که سامسونگ قصد دارد با استفاده از آن، همچنان به کسب درآمد در صنعت موبایل بپردازد. همچنین این اقدام می‌تواند در مواردی از جمله کاهش تقاضای جهانی برای گوشی‌های‌هوشمند به شرکت یاد شده کمک کند و این مورد با حداکثرسازی بهره‌وری در صرف هزینه‌ها و نگه‌داشتن حاشیه سود عملیاتی بالای ۱۰ درصد شدنی خواهد بود. 

بنا به گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد تا گوشی‌های‌هوشمندی که توسط مشتریان بازگردانی شده‌اند یا همان گوشی‌های ریفربیشد مجددا به فروش برساند. البته این مورد فعلا فقط برای کاربرانی که در برنامه‌ی بروزرسانی یک‌ساله‌ی این شرکت ثبت‌نام کرده و در کشورهایی نظیر آمریکا و کره‌ی‌جنوبی هستند، در دسترس است. این شرکت قصد دارد تا گوشی‌های پس فرستاده شده توسط کاربران را تعمیر و مجددا با قیمتی ارزان‌تر به فروش برساند. گزارش مورد بحث اعلام نکرده که گوشی‌های‌هوشمند پس فرستاده شده، تا چه میزان نسبت به مدل‌های اولیه کاهش قیمت خواهند داشت و نیز مشخص نیست که این نوع گوشی‌ها در کدام کشورهای جهان عرضه می‌شوند. سامسونگ در مورد برنامه‌ی جدید خود برای بخش موبایل، هنوز هیچ خبر یا گزارشی را تایید نکرده است. هنگامی که در این مورد با سامسونگ تماس گرفته شده، یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرده که این غول‌کره‌ای در مورد حدس و گمان‌ها، هیچ نظری ندارد.

اپل نیز از قبل همین فعالیت را انجام می‌دهد و گوشی‌ّهای آیفون بازگشت داده شده را به فروش می‌رساند. اگرچه میزان فروش این محصولات چندان محسوس نیست، اما برنامه‌ی کوپرتینویی‌ها در این زمینه چندین سال است که فعال بوده و اپل فعالیت‌هایی در این زمینه انجام می‌دهد. گوشی‌های‌ هوشمند پس‌گرفته شده، قیمتی کمتر از مدل‌های نو و در واقع مدل‌های اولیه داشته و معمولا گارانتی نیز دارند. همین موضوع باعث شده تا فرصتی بسیار مناسب برای سامسونگ ایجاد شود چراکه در بسیاری از بازارهای در حال توسعه، بسیاری از افراد قادر نیستند هزینه‌ی زیادی را برای خرید گوشی‌های هوشمند سطح بالا صرف کنند و با این برنامه‌ی جدید، این افراد نیز می‌توانند با قیمت کمتر نسبت به خرید محصولات رده بالا اقدام کنند. در نتیجه سامسونگ می‌تواند از این طریق، جایگاه بهتری را در این کشورها به دست آورد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات