ترابردپذیری شماره تلفن همراه راه‌ اندازی شد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه که در آن مشترکان می‌توانند با حفظ شماره موبایل خود، اپراتورشان را تعویض کنند، رسما به بهره‌برداری رسید. این طرح برای مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل اجرا می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه برای استفاده‌ی تمام کاربران اپراتورهای سراسری موبایل به صورت رسمی افتتاح شد. به گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اجرای این طرح مالکیت شماره‌ها به مشترک داده می‌شود و اپراتور دیگر مالکیتی بر شماره نخواهد داشت.

علی اصغر عمیدیان، رئیس رگولاتوری در این رابطه گفت: «با اجرای این طرح، فضای رقابتی میان اپراتورها افزایش می‌یابد و این اپراتورها باید برای خدمت‌رسانی به مشترکان فعالیت بیشتری داشته باشند. از طرفی این طرح باعث برگشت اختیارات و حقوق شهروندی به مشترکان می‌شود.»

او افزود: «اجرای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه در کشور نشان داده که می‌توان در عین رقابت با هم همکاری کرد و اپراتورها برای اجرای این طرح ساعت‌ها در جلسات مشترک شرکت کردند.»

به گفته رئیس رگولاتوری، اقدامات زیادی در اصلاح شبکه اپراتورها رخ داد تا طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه به راحتی اجرایی شود. در سه هفته اجرای آزمایشی و بدون تبلیغات، از حدود ۱۱ هزار درخواست حدود ۳هزار و ۵۰۰ عدد ترابرد موفق بوده است که مابقی نیز بیشتر دلایل فنی یا مالکیتی داشته که از امروز با اجرای رسمی طرح این مشکل برطرف خواهد شد.

با اجرای رسمی و تجاری این پروژه ضمن آزاد شدن تبلیغات، محدودیت‌های موجود در اجرای آزمایشی برداشته شده و سقفی برای تعداد ترابرد وجود نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات