فولکس‌ واگن به دنبال همکاری با شرکت آلمانی فعال در زمینه‌ انرژی خورشیدی

دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌واگن در راستای ارائه‌ی بیش از ۳۰ مدل الکتریکی در دهه‌ی آینده، تصمیم به همکاری با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت پنل‌ها و سامانه‌های انرژی خورشیدی گرفته است تا به شارژ خودرو‌ها از طریق این انرژی پاک بپردازد. برای آگاهی از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فولکس‌واگن با شرکت آلمانی سازنده‌ی تجهیزات انرژی خورشیدی با نام SMA، در پروژه‌ی شارژ خودروهای الکتریکی از طریق سامانه‌ی ذخیره‌ی انرژی موجود در خانه‌ها، همکاری می‌کند. SMA با دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز بر روی فناوری ذخیره‌ی انرژی الکتریکی همکاری کرده است. سخنگوی شرکت SMA از انتشار جزئیات بیشتر سرباز زد و گفت: «بسیار زود است که بخواهیم درباره‌ی جزییات صحبت کنیم.»

چه از طریق انرژی خورشیدی یا هر روش دیگری، فولکس واگن به دنبال فاصله گرفتن از رسوایی رخ‌داده در مورد نرم‌افزار متقلب خودروهای دیزلی‌ خود است. این شرکت متعهد شده تا میلیاردها دلار بر روی باتری‌های الکتریکی که فاقد آلودگی هستند، سرمایه‌گذاری کند. فولکس واگن آلمانی که در سال گذشته در حدود ۶۷۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی را تولید کرد، قصد معرفی بیش از ۳۰ مدل خودروی الکتریکی را تا یک دهه‌ی آتی دارد. این شرکت همچنین قصد ساخت کارخانه‌ی بزرگ خود را دارد (مانند آنچه شرکت تسلا در نزدیکی شهر رنو ایالت نوادا ساخته است) تا ظرفیت تولید باتری‌های بزرگ‌، تسهیل شود و در نتیجه، هزینه‌های خودروهای الکتریکی کاهش یابد.

توافق ۱۴.۷ میلیارد دلاری شرکت فولکس‌واگن با مسولان مالی ایالات متحده شامل شرطی است که این خودروساز باید ۲ میلیارد دلار را صرف سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی خودروهای قابل شارژ الکتریکی کند. این طرح‌ها، شرکت‌های بسیاری را که در حوزه‌ی فناوری ذخیره‌ی انرژی فعال هستند را تحریک کرده است که به دلیل ترس ناشی از افزایش رقابت در طی یک گردهمایی به بررسی این توافقات بپردازند.

شرکت تسلا موتورز، که سامانه‌های ذخیره‌ی انرژی را نیز تولید می‌کند، در ماه اخیر قراردادی برای خرید شرکت سولارسیتی با قیمت ۲.۶ میلیارد دلار امضا کردند تا تنها شرکتی باشد که در حوزه‌ی انرژی‌های پایدار به صورت ادغام عمودی عمل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات