در تست مقاومت پوشش گوریلا گلس 5 گلکسی نوت 7 خش برداشت؛ کورنینگ پاسخ داد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Corning تولیدکننده‌ی پوشش‌های معروف گوریلا گلس است که به عنوان مقاوم‌ترین پوشش‌های صفحات نمایش تلفن‌های همراه در برابر شکستن شناخته‌ می‌شوند. به تازگی ویدیویی از تست مقاومت آخرین محصول کورنینگ، گوریلا گلس ۵ در برابر خراشیدگی منتشر شده که نشان می‌دهد این پوشش در محافظت از گلکسی نوت ۷ موفق نبوده، بنابراین کورنینگ در این زمینه پاسخ داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آن که کانال معروف JerryRigEverything در یوتیوب ویدیویی از تست مقاومت در برابر خراشیدگی گلکسی نوت ۷ منتشر کرد، بسیاری از کاربران و کارشناسان با این نگرانی روبرو شدند که پوشش محافظ صفحه‌نمایش در این گوشی، از مقاومت مناسبی برخوردار نیست. پوشش استفاده شده در گلکسی نوت ۷، گوریلا گلس ۵ است که محصول شرکت Corning است. اما این شرکت به تازگی پاسخ‌های رسمی خود را در مورد این نگرانی‌ها اعلام کرده است.

در ویدیوی منتشر شده، اجسام مختلف که هر کدام دارای سختی معینی در مقیاس موس (موهس) هستند، بر روی صفحه‌نمایش گوشی کشیده می‌شوند. در این آزمایش، صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ در مرحله‌ی ۳ خش برداشته و آسیب می‌بیند، در حالی که مرحله‌ی پلاستیک معمولی در این آزمایش، ۲ است.

در مصاحبه‌ای که با دو تن از کارمندان بلندپایه‌ی شرکت کورنینگ انجام شده، آنها به مستندات این ویدیو پاسخ داده‌اند. جیمین امین (Jaymin Amin) معاون بخش تکنولوژی کورنینگ در این باره می‌گوید: "آزمایش انجام شده، آزمایش استاندارد صنعتی نیست. با وجود این که از مقیاس Mohs در این آزمایش استفاده شده، مراحل و شیوه‌ی انجام آن صحیح نیست. در مورد نیروی اعمال شده توسط فرد آزمایش کننده، اطلاعاتی در دست نیست و مشخص نیست که آیا نیروی اعمال شده در مراحل مختلف افزایش می‌یابد یا خیر." یکی از مدیران اجرایی دیگر کورنینگ نیز اعلام کرده که سختی این شیشه‌ها در مراحل مختلف ساخت آزمایش شده‌اند و همه‌ی آنها حداقل سختی برابر با درجه‌ی ۵ آزمایش موهس را دارند. شرکت کورنینگ نیز پیش از این به طور رسمی اعلام کرده بود که مقاومت در برابر خش گوریلا گلس ۵ با گوریلا گلس ۴ برابر است.

نکته‌ی مهم اینجا است که این کانال پیش از این نیز آزمایش‌های مشابهی روی نسل‌های قبلی شیشه‌های گوریلا گلس انجام داده و آن شیشه‌ها نتایجی در حد مراحل ۵ یا ۶ آزمایش داشته‌اند.

گوریلا گلس 5

کورنینگ در پاسخ به دلیل نمایان شدن آثار خش در این آزمایش، انتقال مواد را دلیل این اثرات می‌داند. آنها اعلام کرده‌اند که با افزایش نیروی جسم خش دهنده، مواد آن به سطح شیشه منتقل می‌شوند و پاک کردن این مواد نیز به سادگی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل است که کورنینگ، نیروی وارد شده در این آزمایش را یکی از فاکتورهای بسیار مهم آن می‌داند.

به هر حال پوشش گوریلا گلس به خاطر مقاومت بالا در برابر شکستن، خم شدن و تحمل ضربات مختلف، به عنوان یک پوشش امن شناخته می‌شود و طبق گفته‌ی کارمندان کورنینگ، این پوشش در زمان‌هایی که صفحه‌ی گوشی دچار ضربات مختلف می‌شود، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و در برابر این ضربات مقاوم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات