ولوو با کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری رکورد می‌زند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ولوو به تازگی کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری با نام شوالیه‌ی فلزی تولید کرده است. این خودرو تنها برای یک هدف توسعه یافته است؛ شکستن رکورد‌های سرعت. برای آشنایی بیشتر با غول قدرتمند جدید ولوو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جدید‌ترین کامیون ولوو با نام شوالیه‌ی فلزی (Iron Knight) معرفی شد. این کامیون از مدل FH معمولی با پیشرانه‌ی D13 توسعه یافته است. اما ولوو با استفاده از چهار توربوشارژر جدید به همراه اینترکولر، توان پیشرانه‌ی توربودیزل این کامیون را به میزان فوق‌العاده ۲۴۰۰ اسب بخار رسانده است. شوالیه‌ی فلزی همچنین دارای گشتاور خارق‌العاده ۴۴۲۵ پوند‌فوت است تا به خوبی از عهده‌ی وزن ۴.۵ تنی آن بر بیاید. این میزان از توان از طریق کلاچ تقویت شده و از همه جالب‌تر، جعبه‌دنده‌ی استوک خود کامیون، به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

کامیون ۲۴۰۰ اسب بخار ولوو

علاوه بر افزایش توان، ولوو تلاش زیادی برای کاهش وزن خودرو انجام داده است تا به بهترین نسبت توان به وزن ممکن دست یابد. کابین این کامیون به طور کامل از فایبرگلس ساخته شده است. مهندسان ولوو همچنین با حذف تجهیزات اضافی، وزن کامیون را بیش از پیش کاهش داده‌اند.

شوالیه‌ی فلزی در بخش بدنه‌ی خود شاهد بهبود‌های زیادی بوده است که می‌توان به بسته‌ی آیرودینامیکی جدید با ظاهری تهاجمی اشاره کرد. البته برای اطلاع بیشتر از جزئیات این کامیون باید تا زمان معرفی رسمی آن توسط ولوو به انتظار نشست.

شکستن رکورد‌های سرعت کامیون امری بسیار دشوار است. با این حال ولوو نشان داده که علم و توان کافی برای این امر را دارد. این شرکت پیش از این نیز تجربه‌ی شکستن رکورد‌های مختلف جهانی را با کامیون‌های خود در کارنامه دارد. کلاس نیلسون، مدیر بخش کامیون‌های ولوو در این خصوص گفت:

هدف ما از تولید غول آهنی، رسیدن به راه‌حل‌های تکنیکی و طراحی جدیدی است تا در آینده از آن‌ها در خودروهای تولیدی خود بهره بگیریم.
کامیون ۲۴۰۰ اسب بخار ولوو

کامیون قدرتمند شوالیه‌ی آهنی چهار روز دیگر رکورد‌های سرعت جهان در بخش کامیون‌ها را می‌شکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات