مراقب این خودروهای اسپرت باشید

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اگر آرزوی داشتن خودروی اسپرت را دارید بهتر است در مورد این هفت خودروی اسپرت کمی صبر کنید چون رانندگی با آن‌ها به هیچ وجه کار آسانی نیست. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مردم معمولا به خودروهای اسپرتی که قابلیت استفاده‌ی روزانه را داشته باشند علاقه نشان می‌دهند. این خودروها سواری نسبتا راحتی داشته و در عین حال قدرتمند نیز هستند (برای مثال به شورولت کوروت فکر کنید). اما بیشتر خودروهای اسپرت با مشخصه‌هایی چون سواری سخت و سفت شناخته می شوند، چیزی که در حقیقت از چنین خودروهایی انتظار می‌رود.

در نهایت به خودروهایی می‌رسیم که اصولا برای رانندگی وحشیانه و نه چندان آرام طراحی شده‌اند. در اینجا لیستی از هفت خودروی قدرتمند را فراهم کرده‌ایم که رانندگی با آن‌ها بسیار دشوار است و نمی‌توانند به عنوان گزینه‌ی مناسب استفاده‌ی روزمره مطرح شوند.

دوج وایپر

دوج وایپر

دوج وایپر در سابقه‌ی خود حتی تعدادی از حرفه‌ای ترین رانندگان را نیز به دردسر انداخته است. مشکلات فنی این خودرو نظیر مواردی چون ایراد سیستم ترمز و هندلینگ مهار نشدنی آن سبب شد که حتی این خودرو مدتی در لیست خودروهای سوپراسپرتی باشد که نباید سراغ آن‌ها رفت. اما برای سال ۲۰۱۶ دوج مدل ACR این خودرو را به بازار معرفی کرد. این خودرو در عین اینکه رانندگی وحشی و خشنی دارد، قابل کنترل نیز هست. به کلامی دیگر وایپر ACR خودرویی است که با آمدن آن به بازار، شورولت باید به فکر بازنگری و بهینه سازی‌هایی در کوروت ZO6 باشد. این سوپر اسپرت قلدر و قدرتمند مجهز به سیستم تعلیق مسابقه‌ای ۱۰ اتصالی است که کمک فنرهای لول قابل تنظیم ساخت Bilstein در آن به کار گرفته شده است، استفاده از این کمک فنرها کنترل بسیار مناسبی روی سیستم تعلیق را فراهم می‌آورد که در دستیابی به بهترین عملکرد در پیست مسابقه موثر است. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر وی شکل است که با ۸.۴ لیتر حجم می‌تواند قدرتی معادل ۶۴۵ اسب بخار را تولید کند.

دوچ چلنجر هلکت

دوج چلنجر

این خودرو تلفیقی از یک موشک بالستیک و یک کشتی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در عین حال داخل کابین هلکت بسیار راحت، نرم و با امکانات کافی است. البته رانندگی و مانور با این خودروی ۲ تنی در شهر کمی سخت است. خوشبختانه، هندلینگ مساله‌ی اصلی در مورد هلکت نیست بلکه این لذت رانندگی با این خودروی ۷۰۷  اسب بخاری است که مورد توجه است. چلنجر هلکت دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۳.۷ ثانیه است و می‌تواند لاستیک‌های خود را در مدت زمان اندکی به دود تبدیل کند.

آکورا NSX

آکورا NSX

آکورا NSX به عنوان یک خودروی اسپرت برای استفاده‌ی روزمره طراحی شده است اما این خودرو برخی رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد که کمی آن را غیر قابل پیش‌بینی می‌کند. این کوپه‌ی اسپرت توربوشارژردار رفتاری مانند خودروهای تنفس طبیعی دارد؛ سه عدد الکتروموتور به همراه پیشرانه‌ی V6 این خودرو، مجموعه‌ی پلاگین هیبریدی را تشکیل می‌دهد که توانایی تولید مجموع قدرتی معادل ۵۷۳ اسب بخار را دارد. مدل اولیه‌ی این خودرو متاسفانه دارای مشکلاتی در سیستم فرمان بود که تا زمانی که خودرو را در حالت Track قرار نمی‌دادید بر طرف نمی‌شدند، البته قرار دادن خودرو در وضعیت Track نیز مشکلات خود را دارد چون در این حالت خودرو رفتاری بسیار خشن و سریع از خود بروز می‌دهد که چندان برای استفاده‌ی روزانه مناسب نیست.   

پورشه 911R

پورشه ۹۱۱

این مدل زرق و برق خودروهای لامبورگینی و فراری را ندارد، حتی به اندازه‌ی مدل 911GT3 RS نیز در کانون توجهات قرار ندارد. اما بهتر است فریب قدرت ۵۰۰ اسب بخاری این خودرو را نخورید چرا که عملکردی بسیار وحشی و سریع دارد و حقیقتا یکی از سرسخت‌ترین خودروهای موجود برای رانندگی است. صدایی که از اگزوزهای این پورشه بیرون می‌آید بسیار بلند و گوش نواز است؛ خصوصا اینکه در این خودرو تقریبا هیچگونه تلاشی برای عایق‌بندی اتاق در برابر صداهای بیرون انجام نگرفته است. بنابراین رانندگی با این پورشه تجربه‌ای پر سر و صدا و در عین حال لذت بخش است. رانندگی با پورشه ۹۱۱ آر تجربه‌ای است آمیخته از دور موتور ۸۵۰۰ دور بر دقیقه‌ای و صدایی شبیه به هارمونی زنبور که تجربه‌ای فراموش نشدنی است. پیشرانه‌ی ۴ لیتری این مدل به یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی متصل است؛ البته این جعبه‌دنده تنها گزینه‌ی موجود برای این خودرو است. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کادیلاک CTS-V

کادیلاک

کادیلاک CTS-V پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری سوپرشارژر دار هشت سیلندر خود را از شورولت کوروت به ارث برده است. چنین پیشرانه‌ای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۸ ثانیه را برای این خودرو به ارمغان آورده است. کادیلاک CTS-V قدرت و گشتاور بسیار بالایی دارد؛ توان خروجی این خودرو به ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور آن به رقم ۸۵۴ نیوتن‌متر می رسد. زمانی که سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش کادیلاک را خاموش کنید می‌توانید هر شرط‌بندی را با آن برنده شوید؛ منتهی باید مراقب بود که تایرهای این خودرو در هنگام خاموش بودن این سیستم‌ها تمایل بسیار زیادی برای سر خوردن دارند. کادیلاک CTS-V ظاهری به ترسناکی کوروت ندارد اما شاید همین مساله، خطرناک‌ترین ویژگی این خودرو باشد.

هر مدلی از لوتوس

لوتوس

بهترین راه برای دوست داشتن محصولات لوتوس این است که آن‌ها را به همراه تمام نقاط ضعف و قوتشان دوست داشته باشیم. خودروهای لوتوس نشانگر بهترین ویژگی‌هایی هستند که خودروهای سبک وزن باید داشته باشند؛ نکته‌ی خوب این که محصولات این شرکت سطح مناسبی از کیفیت رانندگی و قابلیت اطمینان را نیز ارائه می‌دهند. لوتوس Evora در هنگام رانندگی در پیست عملکردی بسیار قابل تحسین دارد، البته به شرط اینکه مراقب باشید. زمانی که کارشناسان لوتوس Evora S مدل ۲۰۱۱ را تست می کردند به این نتیجه رسیدند که این خودرو نیاز به فعالیت و همکاری زیادی از سوی راننده دارد. به گفته‌ی راننده‌ی مسابقه‌ای رندی پست: «عملکرد آن برای رانندگانی که کنترل خوبی روی خودرو دارند تحسین برانگیز است و البته رانندگانی که مهارت خوبی نداشته باشند را نیز به دردسر خواهد انداخت و بهتر است تا زمانی که کلاس‌های کنترل خودرو را حداقل دوبار نگذرانده‌اید، سیستم کنترل پایداری این خودرو را روشن بگذارید."     

تسلا مدل S P90D

تسلا

تسلا یک خودروی کوپه‌ با ظاهری جذاب و اسپرت نیست. اما این نکته زمانی که بدانید با قرار دادن خودرو در وضعیت Ludicrous شتاب صفر تا صدی معادل ۲.۶ ثانیه را تجربه خواهید کرد، رنگ می‌بازد. این خودرو پس از آنکه در سال گذشته رونمایی شد به عنوان سریع‌ترین خودروهای چهار‌در موجود در جهان شناخته شد. این خودروی تمام الکتریکی دارای قدرتی برابر با ۷۶۲ اسب بخار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات