گارتنر: کاهش ۷۶ درصدی فروش گوشی های هوشمند ویندوزفون در بهار 2016

جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وضعیت برای گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی رفته رفته بدتر از پیش می‌شود. آخرین گزارش گارتنر نشان از این دارد که فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با کاهش ۷۶ درصدی به کمتر از دو میلیون دستگاه رسیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش گارتنر، فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به کمتر از دو میلیون دستگاه رسیده است. فروش گوشی‌های ویندوزفونی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۸.۲ میلیون بود که با کاهش ۷۶ درصدی به کمتر از ۲ میلیون دستگاه در بهار سال جاری رسیده است.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی را باید در اثر تصاحب نافرجام نوکیا توسط مایکروسافت و همچنین ضرر ۱۰ میلیارد دلاری خواند و در پی آن تصمیم برای خروج از بازار گوشی‌های هوشمند خواند.

به گزارش گارتنر میزان فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به کمتر از دو میلیون دستگاه رسیده است. در اسناد ثبت شده‌ی مایکروسافت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این کمپانی موفق شده تا در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی بیش از ۱.۲ میلیون گوشی هوشمند راهی بازار کند. این آمار با آنچه که گارتنر ارائه کرده، ۷۵۰٫۰۰۰ دستگاه تفاوت دارد که باید این تفاوت را نیز به پای گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها گذاشت.

در ماه می، متخصصان مایکروسافت به این نکته اشاره کردند که باید تمرکز بیشتری را روی توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند قرار داده و در این حوزه پا پس نکشند. با این وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی بسیار چشمگیر است. این پلتفرم سال گذشته بیش از ۲.۵ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت، حال آنکه در بهار سال جاری شاهد کاهش سهم ویندوزفون به ۰.۶ درصد هستیم.

مایکروسافت در ابتدای راه امید زیادی را برای کسب سهم بالا در میان سایر رقبا داشت، بطوریکه ویندوز نتوانست هیچگاه سهمی بالاتر از ۵ درصد را کسب کرده و بتواند خطری جدی را برای اندروید گوگل و iOS اپل ایجاد کند.

کاهش سهم ویندوزفون

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات