تماشا کنید: ویدیویی از طراحی مفهومی آیفون 8 با تغییرات اساسی منتشر شد

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در حالی که هنوز چند هفته تا مراسم اپل برای رونمایی از آیفون ۷ باقی مانده است، کم کم شایعاتی در مورد آیفون ۸ به گوش می‌رسد. طرح جدیدی از این گوشی منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی تغییرات اساسی در طراحی آن است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس محصولات خسته‌کننده‌ای نخواهد بود، اما ظاهرا تغییراتی که اغلب کاربران انتظارش را داشتند، به نسخه‌ی بعدی پرچمدار اپل موکول خواهد شد. نخستین بار چند ماه پیش بود که فردی در یک وبلاگ ادعا کرد آیفون‌های جدید اپل قرار است دارای طراحی بسیار مشابه با نسل‌های قبل باشند و کاملا خست‌کننده خواهند بود. این کار وبلاگ‌های فناوری مثل قضاوت کردن یک کتاب از روی جلد آن است. این تصور که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس محصولاتی خسته‌کننده هستند کاملا نادرست است، این دو محصول بسیار هیجان‌انگیزتر از آن چیزی خواهند بود که مردم در موردشان تصور می‌کنند.

البته این گفته‌ی ما که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بهتر از تصوراتی هستند که مردم در موردشان دارند، بدین معنا نیست که ما از این که اپل همان طراحی پیشین را برای یک سال دیگر بازتولید کرده خوشحال هستیم. امروز شاهد ویدیویی خواهیم بود که طراحی آیفون ۸ را نشان می‌دهد. طراحی جدید و زیبایی که ما هم انتظار داشتیم در سال جاری و در سری ۷ آیفون ببینیم.

تاکنون در گزارش‌هایی از منابع خبری گوناگون دیده‌ایم که همگی به یک نکته‌ی مشترک اشاره می‌کنند: «اپل تصمیم دارد تغییرات گسترده‌ای را در طراحی آیفون‌های سال آینده‌ی خود ایجاد کند».

انتظار می‌رود که اپل در دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون، نسخه‌ای از آن را معرفی کند که سراپا تغییر و نوآوری باشد. انتظار داریم که آیفون ۲۰۱۷ دارای صفحه‌نمایشی از نوع OLED باشد که بیشتر فضای جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی دارای سنسور تاچ آی‌دی ادغام شده با نمایشگر باشد. این تغییر موجب عدم نیاز به دکمه‌ی هوم می‌شود. آیفون ۸ بر خلاف رویه‌ای که اپل در چند سال اخیر در پیش گرفته است، فاقد پوشش آلومینیومی بوده و به جای آن دارای بدنه‌ای تمام شیشه‌ای خواهد بود. یکی از کانال‌های یوتیوب به نام Conceptiphone با توجه به شایعات اخیر در مورد آیفون ۸، تمامی موارد بالا را در نظر گرفته و طرح بسیار زیبایی از آیفون ۸ ساخته است. این ویدیو را در زیر مشاهده می‌کنید.

در طرح تولید شده توسط این کانال، همچنان شاهد حضور دکمه‌ی هوم در جلوی گوشی و پایین صفحه‌نمایش هستیم. لبه‌های صفحه‌نمایش نیز تا کناره‌های گوشی ادامه یافته‌اند. در این طرح شاهد حضور یک اسپیکر استریو هستیم. پشت گوشی از جنس یاقت کبود است و لنز دوربین تکی آن نیز کاملا هم‌سطح با بدنه است. Conceptiphone معتقد است که اپل از فناوری شارژ بی‌سیم در این آیفون خود استفاده خواهد کرد.

هرچند بعید به نظر می‌رسد که این ویدیو توانسته باشد طراحی آیفون سال آینده را با دقت بالایی پیش‌بینی کند، اما شکی نیست که این طراحی زیبا، همان چیزی است که انتظار داشتیم امسال در آیفون ۷ ببینیم.

نظر شما در مورد این طراحی چیست؟ آیا بهتر نبود امسال آیفون ۷ به چنین بدنه‌ی زیبایی مجهز می‌شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات