رویترز: مدیر عامل پیشین Rovio، به سمت مدیر ارشد بازاریابی گوشی های هوشمند نوکیا منسوب شد

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی فنلاندی تازه تاسیس HMD Global Oy در نظر دارد تا گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا را دوباره راهی بازار کند. این کمپانی ساعاتی پیش اعلام کرد که کارمند سابق نوکیا و مدیرعامل پیشین رویو، کمپانی توسعه‌دهنده بازی پرندگان خشمگین را به به عنوان مدیر ارشد بازاریابی به خدمت گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فعالیت‌های HMD Global Oy نشان از این دارد که این کمپانی بصورت جدی در پی زنده کردن نام نوکیا با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی مزین به برند این کمپانی کهنه‌کار فنلاندی است. آخرین اخبار منتشر شده نشان از این دارد این کمپانی تازه تاسیس ساعاتی پیش پِکا رانتالا، مدیرعامل پیشین رویو، کمپانی توسعه‌دهنده بازی پرندگان خشمگین و کارمند سابق نوکیا را به عنوان مدیر ارشد بازاریابی به خدمت گرفته است.

نوکیا تا یک دهه‌ی پیش رهبر بلامنازع بازار گوشی‌های همراه بود، اما غفلت از ظهور گوشی‌های هوشمند باعث شد تا امپراطوری این کمپانی در موج جدید دنیای فناوری در هم بشکند، اما نوکیا ماه می سال جاری میلادی با امضای قراردادی، گواهی استفاده از برند نوکیا را در اختیار این کمپانی فنلاندی قرار دهد.

رانتالا پیش از این بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ سابقه‌ی فعالیت در نوکیا را دارد. وی پس از نوکیا راهی رویو شد تا در سمت مدیرعاملی این کمپانی را هدایت کند. رانتالا در سال ۲۰۱۵ پس از یک سال تکیه زدن بر سمت مدیرعاملی این کمپانی بازی سازی و اجرای برنامه‌های بازسازی و تعدیل نیرو، کمپانی را ترک کرد.

نوکیا پس از آنکه نتوانست فروغ چندانی را در بازگشت دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند کسب کند، طی توافقی در سال ۲۰۱۴ به زیر پرچم مایکروسافت رفت و از آن پس به فعالیت در حوزه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی مشغول است. مایکروسافت نیز نتوانست آنچنان که باید در بازار گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا بدرخشد.

براساس اطلاعات ارائه شده گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های HMD که با برند نوکیا راهی بازار خواهند شد، مبتنی بر اندروید بوده و توسط کمپانی FIH تایوان که زیر پرچم فاکس‌کان قرار دارد، تولید و توزیع خواهند شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات