تماشا کنید: بازسازی آثار هنری با استفاده از جادوی فتوشاپ

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در تاریخ آثار هنری متعددی وجود دارند که به دلایل مختلف، اثر اصلی مفقود یا نابود شده و نمی‌توان آنها را دیگر در موزه‌ها مشاهده کرد؛ اما هنرمندان خوش ذوقی وجود دارند که با جادوی فتوشاپ، این آثار را بازسازی کرده‌اند تا یاد آن اثر هنری و هنرمندانی که آن را خلق کرده است زنده بماند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

آنکور پاتار هنرمندی است که در زمینه بازسازی نقاشی‌های معروف، استعداد خیره‌کننده‌ای دارد. وی با استفاده از فتوشاپ دست به بازسازی آثاری می‌زند که نسخه اصلی مفقود شده یا شاید هم از بین رفته است. شاید اثری که توسط پاتار بازسازی شده نتواند جایگزین اثر اصلی شود، اما پس از مشاهده ویدیوی وی متوجه خواهید شد آنچه توسط پاتار درست شده خارق العاده است.

جالب است بدانید پاتار برای بازسازی آثار هنری از عکس‌های مختلف استفاده کرده و آنها را ویرایش می‌کند تا شبیه به اثر اصلی شوند.

در ویدیوی اول تایم لپسی از بازسازی نقاشی طوفان دریای گالیله اثر رامبرانت را مشاهده خواهید کرد که پاتار کمی زیاده‌روی کرده و حتی تصویری از خود نیز به نقاشی اضافه می‌کند.

در سال ۱۹۹۰ تعدادی سارق با پوشیدن لباس پلیس به موزه گاردنر بوستون رفتند و با بستن دست و پای دو مامور موزه، اقدام به سرقت این تابلوی نقاشی و ۱۱ اثر دیگر کردند که ارزش این آثار در حدود ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این تابلو از آن زمان تاکنون دیگر دیده نشد.

پاتار تنها کسی نیست که علاقه به بازسازی آثار هنری با استفاده از فتوشاپ دارد. کارلا کوردوا نیز مانند وی علاقه‌مند به بازسازی آثار هنری با استفاده از تصاویر معمولی و افکت‌های فتوشاپ است که توانسته نقاشی فریدا کالو به نام میز خونین را بازسازی کند. در سال ۱۹۵۵ این نقاشی زمانی که به موزه مسکو انتقال داده می‌شد به طرز مرموزی ناپدید شد.

جین چارلز نقاشی کاراواجو به نام سینت متیو و فرشته را بازسازی کرده است. در سال ۱۹۴۵ بر اثر بمباران نیروی متحدین در جنگ جهانی دوم این اثر هنری از بین رفت.

در آخر ویدیویی از مایک کمپو مشاهده خواهیم کرد که اثر کارل فریدریش شینکل به نام کلیسای جامع را بازسازی کرده است. این نقاشی در سال ۱۹۳۱ از بین رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات