یاهو پتنتی در زمینه پیش ارسال ایمیل ها ثبت کرد

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یاهو اخیرا پتنتی در زمینه‌ی ایمیل‌ها ثبت کرده که برخی ایمیل‌ها را قبل از ارسال توسط فرستنده، به صورت پیش ارسال (pre-deliver) در صندوق دریافت گیرنده ذخیره می‌کند. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی عمل کرده و ایمیل‌هایی که به صورت عمومی یک روند دریافت و ارسال مجدد (forward) دارند را با سرعت بیشتری به مقصد می‌رساند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یاهو به تازگی پتنتی ثبت کرده که با نام پیش ارسال یا pre-deliver شناخته می‌شود. بر این اساس، سیستم هوش مصنوعی یاهو برخی ایمیل‌ها را قبل از ارسال توسط فرستنده در صندوق گیرنده قرار می‌دهد. در توضیح این پتنت آمده که هوش مصنوعی این سیستم روند کاری کاربران و دریافت، ارسال و ارسال مجدد آنها را مطالعه کرده و طبق عملکرد روتین آنها، برخی از ایمیل‌ها را به صورت پیش ارسال به گیرنده ارسال می‌کند.

به طور مثال اگر فردی روزانه ایمیل‌های مشخصی را برای گیرنده‌های مشخص ارسال می‌کند یا پس از عملکرد خاصی، ایمیل مشخصی را ارسال می‌کند، پس از مدتی سیستم هوش مصنوعی این ایمیل‌ها را به‌صورت اتوماتیک ارسال می‌کند. اما ایمیل‌های پیش ارسال شده در صندوق دریافت گیرنده قابل مشاهده نیستند و به صورت مخفی باقی می‌مانند. زمانی که فرستنده ایمیل را ارسال کند، این ایمیل در صندوق گیرنده نیز نمایان خواهد شد. اما اگر ایمیل مورد نظر ارسال نشود، یاهو ایمیل پیش فرستاده شده را پس از ۲۴ ساعت پاک می‌کند.

اما دلیل استفاده‌ی یاهو از این سیستم این است که با استفاده از سیستم جدید، ایمیل‌های تکراری در زمان‌های مناسب ارسال می‌شوند. به طور مثال ایمیل‌ها در زمان‌هایی که فشار کمتری روی شبکه است، ارسال می‌شوند و در زمان ارسال نهایی، تنها حالت آنها از مخفی به نمایان تغییر می‌کند و پیامی ارسال نمی‌شود. این پتنت در سال ۲۰۱۴ توسط یکی از کارمندان یاهو با نام Varun Bhagwan ثبت شده بود اما تایید نهایی آن هفته‌ی پیش به نام این شرکت ثبت شد.

در مثالی که در متن این پتنت آمده، یک کاربر تمامی ایمیل‌هایی که از یک شرکت مشخص هواپیمایی برای او ارسال می‌شود را برای همسرش فوروارد می‌کند. پس از مدتی، یاهو این روند تکراری را می‌آموزد و از آن به بعد تمامی ایمیل‌هایی که از شرکت مورد نظر برای آن کاربر می‌رسد را در صندوق دریافت همسرش به حالت پنهان ارسال می‌کند. تنها در زمانی که کاربر مورد نظر ایمیل‌ را به صورت نهایی برای همسرش ارسال کند، ایمیل‌های موجود در صندوق دریافت او از حالت پنهان یا Hidden خارج می‌شوند. بدین ترتیب، ایمیل‌ها به صورت مجدد ارسال نمی‌شوند و تنها یک علامت در مشخصات ایمیل از مخفی به نمایان تغییر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات