تغییرات ارزش سهام اپل قبل و بعد از عرضه هر آیفون

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا چند هفته‌ی آینده شرکت اپل از آیفون 7 رونمایی خواهد کرد. عرضه‌ی آیفون ۷ برای شرکت اپل بسیار مهم است؛ زیرا امسال گوشی آیفون با کاهش فروش روبه‌رو بوده و معلوم نیست که عرضه این آیفون چه تاثیری در ارزش سهام اپل دارد. در ادامه‌ به نوسانات ارزش سهام اپل از عرضه آیفون ۴ اس تاکنون می‌پردازیم. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

چند هفته بیش‌تر تا معرفی رسمی آیفون 7 اپل باقی نمانده است. عرضه‌ی آیفون ۷ به دلیل روند کاهشی فروش آیفون‌ها در چند ماه گذشته، برای شرکت اپل بسیار حیاتی است. از طرفی، فعلا مشخص نیست که اپل تا سال ۲۰۱۷ که از آن به عنوان زمان دگرگونی آیفون یاد می‌شود، چگونه از ادامه‌ی این روند کاهشی جلوگیری خواهد کرد. در ادامه می‌توانید تصویر فاش شده از آیفون ۷ اپل را مشاهده کنید.

آیفون 7 پلاس

ارزش هر سهم اپل در هفته‌ی گذشته با ۰.۲۵ دلار افزایش در ۱۰۸.۱۸ دلار ثابت مانده است. ارزش هر سهم اپل در ابتدای سال، حدود ۱۰۵ دلار بوده است؛ به طوری که عملکرد کل معاملات از آغاز سال تاکنون اساسا ثابت مانده است.

در این مقاله قصد داریم به تغییرات ارزش سهام اپل پس از عرضه‌ی آیفون 4 اس و نسل‌های بعد از آن بپردازیم. به علاوه، تاثیر مثبت یا منفی آن را هم با در نظر گرفتن بازه‌ی زمانی ۱ ساله پس از عرضه‌ی هر آیفون بر روی سهام این شرکت محاسبه کرده‌ایم. در ادامه می‌توانید نمودار تغییرات ارزش سهام شرکت اپل را مشاهده کنید.

تغییرات ارزش سهام اپل

طبق آمار و ارقام موجود، عرضه‌ی هر آیفون تاثیر متفاوتی بر روی ارزش سهام اپل گذاشته است؛ بنابراین نمی‌توان جهت بعدی تغییرات سهام اپل را به صورت ثابت و یکنواخت فرض کرد. اگرچه ارزش سهام اپل به طور کلی در حال افزایش است، اما ۳۲ درصد از ارزش سهام این شرکت در مدت یک ساله‌ی بعد از عرضه‌ی آیفون 5 کاسته شده و ۱۶ درصد هم بعد از عرضه‌ی آیفون 6، به آن افزوده شده است. همچنین، از زمان عرضه‌ی آیفون 6 اس تاکنون، ۴ درصد از ارزش هر سهم اپل کاسته شده است. در ادامه می‌توانید نتیجه‌ی محاسبات ما را مشاهده کنید.

  • عرضه‌ی آیفون 4 اس در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۰، آغاز ارزش سهام با ۵۵.۱۹ دلار
  • تا عرضه‌ی آیفون 5 در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۱، آغاز ارزش سهام با ۹۱.۹۶ دلار و افزایش ۶۷ درصدی
  • تا عرضه‌ی آیفون 5 اس در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۲، آغاز ارزش سهام با ۶۲.۸۶ دلار و کاهش ۳۲ درصدی
  • تا عرضه‌ی آیفون 6 در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۳، آغاز ارزش سهام با ۹۷.۱۹ دلار و افزایش ۵۵ درصدی
  • تا عرضه‌ی آیفون 6 اس در تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۴، آغاز ارزش سهام با ۱۱۲.۳۱ دلار و افزایش ۱۶ درصدی
  • ارزش سهام ۱۰۸.۱۸ دلاری در حال حاضر و کاهش ۴ درصدی از زمان عرضه‌ی آیفون 6 اس تا امروز

در نهایت باید اظهار کنیم که به طور کلی، ارزش سهام شرکت اپل به آرامی در حال افزایش بوده و از زمان عرضه‌ی آیفون 4 اس تا الان تقریبا دو برابر شده است.

ارزش سهام شرکت اپل در یک سال آینده چه روندی خواهد داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات