اپل در حال توسعه فناوری نوینی برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی است

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل (Apple) در زمینه‌ی لوازم الکترونیکی و کامپیوتری فعالیت دارد و اخیرا برای تولید باتری برای مصرف خودرویی که قصد تولید آن را دارد دست به کار شده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که اپل سخت در حال توسعه‌ی خودروی الکتریکی جدید خود است. حال گزارشاتی منتشر شده که طی آن‌ها غول فناوری کوپرتینو به تازگی تحقیقات خود را برای ساخت باتری پیشرفته‌ای برای خودروی خود آغاز کرده است. با اینکه پروژه‌ی ساخت خودرو توسط این شرکت سال‌ها به طول انجامیده، ولی اطلاعات بسیار کمی از این پروژ به بیرون درز کرده است. طبق آخرین اخبار بدست آمده از اپل، این شرکت تمرکز خود را بیشتر روی سیستم رانندگی خودران معطوف کرده است قصد ارایه‌ی مطمئن‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌ی موجود در دنیای خودرو را دارد.

اما ظاهرا اپل در کنار توسعه‌ی الگوریتم رانندگی خودران، قصد توسعه‌ی باتری نوینی را برای خودرو‌الکتریکی خود دارد تا مشکل شارژدهی و طی مسافت اندک این دسته از خودرو‌ها را حل کند. با توجه به اطلاعاتی که یاهو منتشر کرده، شرکت اپل قصد معرفی نوع جدیدی از باتری (که هنوز جزئیات آن در دسترس نیست) که در شرکتی که در کره‌ی جنوبی ساخته می‌شود، را دارد. شرکت ‌کره‌ای و همکار اپل، قرارداد محرمانه‌ای با غول فناوری ایالات متحده برای ساخت باتری امضا کرده است. طبق برخی جزئیات این قرارداد باتری تولیدی در مرکز خود خالی است که این موضوع منجر به سبک‌تر شدن آن شده و بدین ترتیب اپل قادر خواهد بود تا تعداد زیادی از آن را در خودرو خود به کار ببرد. هم‌چنین این باتری حرارت زیادی تولید نمی‌کند و عملیات خنک‌‌کاری آن ساده‌تر انجام می‌شود.

با توجه به اشاره‌ی گزارشات منتشر شده مبنی بر همکاری اپل با یکی از شرکت‌های فعال در کره‌ی جنوبی، ظاهرا این شرکت آمریکایی در تولید خودرو نیز همانند سایر گجت‌های خود با یکی از شرکت‌های سامسونگ یا ال‌جی همکاری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات