گوگل در حال توسعه سیستم عامل جدیدی است که بر پایه لینوکس نیست

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پس از توسعه‌ی موفقیت‌آمیز سیستم عامل‌های اندروید و Chrome OS جایگاه خود را در این بازار تثبیت کرد. خبرهایی که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که این شرکت به احتمال زیاد مشغول توسعه‌ی سیستم‌عامل جدیدی با نام Fuchsia است که بر خلاف سیستم‌عامل‌های قبلی این شرکت بر پایه‌ی لینوکس نیست. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل در حال توسعه‌ی یک سیستم‌عامل کاملا جدید است. خبرهای جدید حاکی از آن است که این توسعه مربوط به ارتقا یا بروزرسانی اندروید یا سیستم‌عامل کروم نیست و یک سیستم‌عامل جدید است که بر خلاف اعضای دیگر خانواده‌ی سیستم‌عامل‌های گوگل، بر پایه‌ی کرنل لینوکس نخواهد بود.

این سیستم‌عامل جدید، Fuchsia نام دارد. البته گوگل هیچ خبر رسمی در مورد آن منتشر نکرده و جزئیات این توسعه در گیت‌هاب و با توضیح "صورتی + بنفش == Fuchsia (یک سیستم‌عامل جدید)" منتشر شده است.

وبسایت اندروید پلیس با بررسی بیشتر اسناد این پروژه، به این نکته پی برده است که این سیستم‌عامل از کرنل Magneta استفاده می‌کند. این کرنل برای رقابت با سیستم‌عامل‌هایی مانند FreeRTOS و یا ThreadX که بر مبنای اینترنت اشیاء هستند توسعه داده شده است. با این تفاوت که مگنتا قابلیت مقیاس‌پذیری و استفاده در تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها را نیز دارد. زبان اصلی توسعه‌ی این سیستم‌عامل جدید، Dart است و پشتیانی کدها از Flutter نشان‌دهنده‌ی آن است که طراحی متریال برای رابط کاربری سیستم‌عامل جدید گوگل استفاده خواهد شد.

به نظر نمی‌رسد گوگل قصد داشته باشد این سیستم‌عامل را توسعه داده و به جز اینترنت اشیاء در جای دیگر از آن استفاده کند. هرچند قابلیت مقیاس‌پذیری کرنل مورد استفاده، جذاب است و احتمال این قضیه را به صفر نمی‌رساند، اما گوگل در اینترنت اشیاء نیز نیاز شدیدی به یک سیستم‌عامل جدید و سبک دارد که Fuchsia می‌تواند راه حل مناسبی برای آن باشد. چرا که توسعه‌‌ی سخت‌افزارهای این شرکت در زمینه‌ی اینترنت اشیاء مانند OnHub و Google Home با جدیت در حال انجام است. یکی از کارشناسان سابق گوگل عنوان کرده که این سیستم‌عامل به احتمال زیاد به صورت کدباز عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات