هکرها بیش از ۳۰ دستگاه جیپ را در ایالت تگزاس آمریکا به سرقت بردند

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با پیشرفته شدن هر چه بیشتر خودروها در عرصه‌ی تکنولوژی، مساله هک شدن این خودروها به معضل امنیتی بزرگی تبدیل شده است. به‌ تازگی چندین خودرو از جمله جیپ و فیات کرایسلر هک و دزدیده شدند. برای آگاهی از جزییات این سرقت‌های زنجیره‌ای با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با این‌که در سال گذشته، تحقیقات فراوانی بر روی سیستم‌های امنیتی جیپ چروکی انجام شد، اما به نظر می‌رسد هکرها روش‌های دیگری را برای دزدی به کار گرفتند. در هفته‌ی گذشته چندین هکر در ایالت تگزاس پس از دزدی بیش از ۳۰ دستگاه جیپ و دوج در بازه‌ی ۶ ماهه، دستگیر شدند.

طبق گزارش ABC 13، مایکل آرسی و جسی زلای در روز جمعه در شهر هیوستون و هنگام تلاش برای دزدی یک خودرو دستگیر شدند. پلیس در این رابطه گفت که این دو نفر از لپ تاپ که با کلیدی به خودرو وصل شده بود استفاده می‌کردند تا به کمک نرم‌افزارهای غیرقانونی، خودرو را بدون کلید روشن کنند. ماه‌ها بود که دپارتمان پلیس هیوستون از وقوع این دزدی‌ها خبر داشت اما هیچ پیشرفتی نداشتند تا این‌ که ویدئوی ضبط شده‌ای از دوربین مداربسته‌ی خانه‌ای به دست آمد.

این ویدئو که در ماه آوریل ضبط شده بود، این دو نفر را نشان می‌داد که در حال دزدی یک جیپ رانگلر بودند. پلیس گفت که این دزدی تنها ۶ دقیقه طول کشید. پس از نشر این فیلم، تجسس‌ها آغاز شد که در نهایت منجر به دستگیری این دو فرد شد. ممکن است این دو نفر تنها کسانی نباشند که در این زنجیره‌ی دزدی‌ها شرکت می‌کردند، اما پلیس مطمئن است که تنها این دو نفر در این دزدی‌ها نقش داشتند.

بنا به گزارشات، این خودروهای دزدی به کشور مکزیک منتقل می‌شدند. سازمان امنیت ملی آمریکا نیز به تجسس در مورد ۱۰۰ خودروی فیات کرایسلر دزدیده شده است که به نظر می‌رسد با همین نرم افزار و در حوزه‌ی شهر هیوستون به سرقت رفتند. شرکت فیات‌ کرایسلر نیز تیم بررسی داخلی خود را تشکیل داده که به عقیده‌ی آن‌ها، این هک‌های صورت‌گرفته ربطی به آسیب‌پذیری سیستم امنیتی یو‌کانکت (UConnect) که در سال گذشته توسط کارلی میلر و کریس والاسک کشف شد، ندارد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات