سامسونگ در حال آماده سازی گوشی جدید Z2 مبتنی بر تایزن 3.0 است

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال آماده‌سازی تولید گوشی جدید مبتنی بر تایزن با نام زد ۲ است. گوشی قبلی این شرکت بر پایه‌ی این سیستم‌عامل، Z1 نام داشت. مشخصاتی مانند صفحه‌نمایش ۴.۰ یا ۴.۵ اینچی، حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی و باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری برای این گوشی پیش‌بینی شده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در حال آماده‌سازی محصول جدیدش بر پایه‌ی سیستم‌عامل تایزن است. این گوشی Z2 نام خواهد داشت و در ادامه‌ی سری قبلی یعنی Z1 تولید خواهد شد. نسخه‌ی اول سری زد یعنی زد ۱، یک گوشی پایین‌رده با قیمیت کمتر از ۱۰۰ دلار بود. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ زد ۲ گوشی قدرتمندتری نسبت به نسل قبلی باشد.

مشخصاتی که تاکنون در مورد این گوشی منتشر شده، صفحه‌نمایش ۴.۰ تا ۴.۵ اینچی آمولد را برای این گوشی پیش‌بینی می‌کنند که البته در مورد رزولوشن آن خبری منتشر نشده است. پردازنده‌ی این گوشی نیز ۴ هسته‌ای خواهد بود که در مورد مدل و فرکانس آن اطلاعی در دست نیست. به دلیل آن که سیستم‌عامل تایزن نسبت به اندروید نیاز به منابع سخت‌افزاری کمتری دارد، حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی برای سامسونگ زد ۲ تأیید شده است. این گوشی با دو اسلات سیم‌کارت با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE و تکنولوژی VoLTE عرضه خواهد شد. باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در مورد حافظه‌ی ذخیره‌سازی، پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو اس‌دی و دوربین‌ها نیز خبری منتشر نشده است.

در مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۷، سه تصویر از گلکسی زد ۲ نیز منتشر شده است. در تصاویر منتشر شده، حاشیه‌ی زیاد اطراف صفحه‌نمایش و قاب مربعی اطراف دوربین به چشم می‌خورند. وب‌سایت منبع عنوان کرده که این گوشی به احتمال زیاد تا تا پایان این هفته عرضه خواهد شد و قیمت کمتر از نسل قبلی و حدود ۷۰ دلار خواهد داشت.

پلتفرم تایزن سامسونگ، براساس سیستم‌عامل قبلی این شرکت یعنی بادا توسعه داده شده است. نسخه‌ی ۳.۰ این سیستم‌عامل که با گوشی زد ۲ عرضه خواهد شد، بروزسانی‌هایی از لحاظ عملکرد نسبت به نسخه‌های قبلی خواهد داشت و پشتیبانی از معماری ۶۴ بیتی به همراه به‌روزرسانی‌های گرافیکی و پشتیبانی از Vulkan API را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند. طبق مقایسه‌هایی که تاکنون انجام شده، این سیستم‌عامل سبک‌تر از اندروید است. البته باید منتظر عرضه‌ی اپلیکیشن‌های جدید و آزمایش تایزن با این اپلیکیشن‌ها باشیم.

سامسونگ زد 2
سامسونگ زد 2
سامسونگ زد 2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات