خودروسازان خصوصی به دنبال همکاری با برندهای ایتالیایی، آلمانی و کره‌ ای

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروسازان بخش خصوصی نیز در حال مذاکره با برندهای معتبر جهانی برای همکاری و تولید خودرو در ایران هستند. بر اساس اعلام یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت این شرکت‌ها به دنبال همکاری با برندهای ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای هستند. همراه با زومیت باشید.
تبلیغات

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با همکاری شرکت‌های ایرانی با برندهای معتبر جهانی گفت: «ما سیاست‌های کلان را به شرکت‌های تابعه ابلاغ کردیم و بقیه‌ی کار‌ها از قبیل کیفیت و کمیت همکاری، بر عهده‌ی شرکت‌ها بوده ضمن آن که بیشتر، شرکت‌های خصوصی طرف مذاکره با هیئت‌های خارجی بوده‌اند.»

محسن صالحی نیا توضیح داد: «مهم‌ترین قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به ایران خودرو و پژو است. قرارداد اصلی دو شرکت در اسفندماه به امضاء رسید و ۲۰ روز پیش نیز قرارداد فرعی در تهران امضا شد. از‌‌ همان ۲۰ روز پیش شرکت مشترک شکل گرفته و مدیران آن نیز انتخاب شدند. اکنون در قسمتی از کارخانه ایران خودرو سایت تولید این شرکت جدید در حال تجهیز است و پیش بینی ما این است که در اسفند ماه سه محصول این شرکت وارد بازار شود.» به نظر می‌رسد سه محصول مورد نظر صالحی نیا همان پژو 208، پژو 301 و پژو 2008 باشد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: «دو شرکت خودروسازی بخش خصوصی در حال مذاکره با برند‌های مطرح ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای هستند. ضمن آن که به زودی اولین طرح سرمایه گذاری مشترک سایپا با یک شرکت مطرح خارجی ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.»

صالحی نیا اعلام کرد: «سیاست ایران خودرو بر این اساس تنظیم شده است که ۵۰ درصد از ظرفیت خود را برای تولیدات داخل و ۵۰ درصد دیگر را برای تولید مشترک با سایر برند‌های خودرو سازی به جهت صادرات اختصاص دهد. ما در قراردادهای سرمایه‌گذار خارجی ملاحضاتی داریم، برای ما این مسئله‌ی مهم است که علاوه بر ورود پول به کشور، فناوری روز و دانش فنی آن نیز در اختیار صنعت‌گران‌‌ همان حوزه قرار بگیرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات