کیمی رایکونن قرارداد خود با فراری را تمدید کرد

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کیمی رایکونن راننده‌ی باتجربه‌ی تیم فرمول یک فراری، قرار داد خود با این تیم مطرح را یک فصل دیگر تمدید کرد و در رقابت‌های سال ۲۰۱۷ نیز در کنار سباستین فتل در فراری قرار خواهد داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کیمی رایکونن که یکی از مطرح‌ترین و باتجربه‌ترین راننده‌های حاضر در فرمول یک است، با عملکرد بسیار خوب خود در فصل جاری نظر مسئولان فراری را برای تمدید قرارداد خود جلب کرد.

رایکونن برای اولین بار و در سال ۲۰۰۷ به فراری پیوست و در همان سال موفق به کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها شد. رایکونن در دوره‌ی اول حضور خود در فراری، در بازه‌ی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ پشت فرمان خودروهای این تیم نشست. راننده‌ی ۳۶ ساله‌ی رقابت‌های فرمول یک در سال ۲۰۱۴ برای بار دوم از لوتوس به فراری پیوست. با این که عملکرد وی در تیم لوتوس نظر همگان را به خود جلب کرده بود، اما در دو فصل اول حضور خود در فراری و در کنار فرناندو آلونسو و سباستین فتل موفقیت چندانی را به دست نیاورد.

کیمی رایکونن فراری فرمول یک

اما رایکونن در فصل جاری به دوران اوج خود بازگشته است. این راننده‌ی فنلاندی پیش‌تر نیز عنوان کرده بود که در بهترین شرایط قرار دارد. رایکونن پس از ۹ مرحله از رقابت‌های فرمول یک فصل جاری، به طور مشترک با سباستین فتل در جایگاه سوم قرار گرفته است. این موضوع مسئولان تیم فراری را مجاب کرده است تا برای فصل آتی رقابت‌ها نیز ار رایکونن در کنار فتل بهره بگیرند. کیمی رایکونن در خصوص شرایط فعلی خود گفت:

من همواره گفته‌ام که اگر از حضور در فراری ناراضی بودم، در حال حاضر در این تیم نبودم. هر راننده‌ای اگر انگیزه‌ی لازم را نداشته باشد وقت خود و تیم را تلف می‌کند. من در حال حاضر در بهترین شرایط خود قرار دارم و حس خوبی از رانندگی در تیم فراری دارم. من نزدیک به ۱۰ سال پیش گفته‌ام که آرزو دارم حرفه‌ی خود را در فراری به پایان برسانم. از این که سال آینده هم در این تیم هستم خوشحالم. هنوز تصمیمی برای فصل ۲۰۱۸ نگرفتم و زمان برنامه‌های من را مشخص خواهد کرد.
فتل رایکونن فراری فرمول یک

رانندگان فرمول یک باید مشخصه‌های زیادی داشته باشند و رانندگی سریع‌ تنها عامل مهم در انتخاب آن‌ها از سوی تیم‌ها نیست. کیمی رایکونن در حال حاضر پس از جنسن باتن و فرناندو آلونسو باتجربه‌ترین راننده ی فرمول یک است که این موضوع می‌تواند کمک زیادی برای فراری و سباستین فتل باشد. پیش‌تر نیز سباستین فتل از همکاری با رایکونن ابراز رضایت کامل کرده بود و از او به دلیل رفتار بدون حاشیه و صادقانه‌، به عنوان بهترین هم‌تیمی یاد کرده بود.

کیمی رایکونن همچنین برخلاف چهره‌ و رفتار آرام و خونسرد خود، دقت بسیار بالایی به جزئیات در رانندگی دارد. مکانیک‌هایی که با وی کار کرده‌اند این موضوع را اذعان کرده‌اند که رایکونن به خوبی به جزئیات و رفتار خودروها توجه می‌کند و به خوبی می‌تواند به تیم در جهت بهبود خودرو کمک کند. وی یکی از بهترین راننده‌های فرمول یک در این زمینه است.

کیمی رایکونن فراری فرمول یک

با قطعی شدن حضور رایکونن در کنار فتل در فراری، این تیم باید از این پس به فکر ارتقا و بهبود خودروهای خود باشد. هرگونه که به موضوه نگاه کنیم رانندگان فراری در حال حاضر جز بهترین‌ها هستند و این تیم با تامین خودروهای مناسب به راحتی می‌تواند قهرمانی را از آن خود کند. 

در حال حاضر ترکیب تیم‌ها و رانندگانی که برای فصل آتی مسابقات قطعی هستند، به شرح زیر است:

  • مرسدس بنز: لوئیس همیلتون
  • فراری: سباستین فتل، کیمی رایکونن
  • ردبول: دنیل ریکیاردو، مکس وشتاپن
  • فورس ایندیا: نیکو هالکنبرگ
  • مک‌لارن: فرناندو آلونسو
  • هاس: رومان گروژان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات