افزایش تنش میان همیلتون و رزبرگ

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تیم مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک با وجود صدرنشینی، مشکلات داخلی رو به افزونی را تجربه می‌کند. راننده‌های این تیم رقابت شدیدی با یکدیگر دارند که این موضوع منجر به ایجاد مشکلات مختلفی شده است.
تبلیغات

فصل جدید رقابت‌های فرمول یک با عملکرد خوب و قهرمانی نیکو رزبرگ در چهار گرندپری پیاپی همراه بود. این موضوع مطابق میل قهرمان فصل پیش، لوئیس همیلتون نبوده و در نهایت منجر به رقابت شدید میان رانندگان شد.

برخورد دو خودروی مرسدس بنز در گرندپری اسپانیا و در همان دور اول زنگ خطری بود برای مسئولین این تیم. پس از این واقعه مدیران مرسدس بنز اعلام کردند که شرایط تحت کنترل است. گواه این مدعی نیز اجازه‌ی رزبرگ به همیلتون برای سبقت در گرندپری موناکو است.

نیکو رزبرگ لوئیس همیلتون مرسدس بنز

اما ظاهرا روابط میان این دو راننده چندان پایدار باقی نماند. فاصله‌ی امتیازی نزدیک رزبرگ و همیلتون، تنش بین آن‌ها را نیز افزایش داده است. هفته‌ی گذشته، پیش از گرندپری اتریش رزبرگ از وجود برخی مشکلات با هم‌تیمی خود گفت. با این که همیلتون و مسئولین مرسدس بنز روابط را عادی گزارش دادند، اما رزبرگ این رابطه را سینوسی و پر فراز و نشیب توصیف کرد.

گرندپری اتریش نقطه‌ی عطفی در عملکرد تیم مرسدس بنز در فصل جاری بود. در دور آخر این مسابقه هنگامی که رزبرگ پیشتاز بود، همیلتون فاصله‌ی خود را با وی کم کرد و اقدام به سبقت گیری کرد. اقدام رزبرگ برای دفاع از جایگاه خود منجر به برخورد دو خودرو و شکسته شدن اسپلیتر جلوی خودروی رزبرگ شد. این موضوع باعث کاهش سرعت محسوس وی و نزول به جایگاه چهارم شد. این حادثه منجر به عصبانیت شدید توتو ولف مدیر تیم مرسدس بنز و ضربه زدن به مانیتور‌های بررسی عملکرد خودروها، شد. داوران فرمول یک رزبرگ را مقصر حادثه دانستند و وی را با جریمه‌ی ۱۰ ثانیه‌ای روبرو کردند.

نیکو رزبرگ لوئیس همیلتون مرسدس بنز

هنگامی که همیلتون برای دریافت جایزه‌ی خود به سکوی قهرمانی رفت، با هو شدید تماشاگران مواجه شد. در کنفرانس مطبوعاتی زمانی که از وی در رابطه با برخورد با رزبرگ سوال شد، همیلتون پاسخ داد:

من قصد داشتم از درون پیچ اقدام به سبقت‌گیری کنم اما نیکو آن را پوشش داده بود. به همین دلیل از خارج پیچ سبقت را انجام دادم اما نیکو فضای لازم را به من نداد و برخورد رخ داد. من علاقه‌ای به فکر کردن در رابطه با موضوعات منفی ندارم و در حال حاضر خود را به موفقیت و قهرمانی در گرندپری امروز متمرکز کرده‌ام. من نظر خود را دارم و داوران می‌توانند با بازبینی صحنه رای خود را اعلام کنند. هدف تیم مرسدس بنز این است که مقام‌های اول و دوم هر گرندپری را بدست آورد. من و نیکو نیز همین هدف را داریم؛ اما من می‌خواهم در رده‌ی نخست قرار داشته باشم.
نیکو رزبرگ لوئیس همیلتون مرسدس بنز

اما رزبرگ در تشریح حادثه و پاسخ به نظر داوران اعلام کرد:

من در داخل پیچ قرار داشتم و حق دفاع از جایگاه خود را نیز داشتم. لوئیس در خارج پیچ قرار داشت و من نیز سعی کردم وی را در همان محدوده نگه دارم. لوئیس فضای لازم را داشت. داوران مدام می‌گویند من به او فضا ندادم اما لوئیس فضای لازم را داشت. اما پس از برخورد به دلیل از بین رفتن تعادل و لغزش خودروی من به خارج پیچ، دیگر فضا برای لوئیس وجود نداشت. من از این موضوع بسیار خسته‌ و ناراحت‌ام. زیرا قهرمانی در اختیار من بود و به خوبی از جایگاه خود دفاع می‌کردم اما حادثه‌ی به وجود آمده همه چیز را خراب کرد.

توتو ولف مدیر تیم مرسدس بنز که از شرایط موجود خسته شده است، در تشریح حادثه گفت:

در ۲ دور مانده به پایان مسابقه سیستم ترمز نیکو با نقص فنی مواجه شد و به همین دلیل هنگامی که لوئیس به وی نزدیک شد، سیستم ترمز نیکو به خوبی عمل نکرد و حادثه رخ داد. من کسی را مقصر این حادثه نمی‌دانم. نیکو در جایگاه اول بود و قصد داشت با ترمز دیرتر از مقام خود دفاع کند. اما سیستم ترمز معیوب او دردسرساز شد. 
نیکو رزبرگ لوئیس همیلتون مرسدس بنز

ولف اخیرا اعلام کرد که راننده‌ها را محدود خواهد کرد. پیش‌تر در رقابت‌های فرمول یک تیم‌ها به راننده‌ها در خصوص رفتار و نحوه‌ی رانندگی، دستورالعمل مشخصی می‌دادند. اما این موضوع با اعتراض راننده‌ها و مسئولین فرمول یک مواجه شد و در چند سال اخیر شاهد آزادی عمل بیشتر راننده‌ها هستیم. اما ظاهرا ولف از تنش میان رزبرگ و همیلتون خسته شده است. همیلتون در پاسخ به تصمیم جدید ولف اعلام کرد که تحمیل دستورات به راننده‌ها قابل قبول نیست و ضرر بزرگی برای تیم به همراه خواهد داشت.

کریستیم هورنر مدیر مطرح تیم ردبول که چهار قهرمانی را با این تیم تجربه کرده است، در خصوص مشکلات میان رزبرگ و همیلتون گفت:

چشم‌پوشی از حادثه‌ی اسپانیا امری آسان بود. زیرا مرسدس بنز ۲۹ مسابقه‌ی پیش چنین مشکلی را تجربه کرده بود. اما تکرار این موضوع در اتریش به هیچ عنوان قابل بخشش نیست. راننده‌ها از گرندپری اسپانیا درس لازمه را نگرفتند و دوباره مرتکب اشتباه شدند. با وجود این حادثه باید تمام گزینه‌های موجود را در نظر گرفت. شاید همیلتون و رزبرگ نباید در ادامه‌ی فصل به عنوان هم‌تیمی به رقابت بپردازند. 
نیکو رزبرگ لوئیس همیلتون مرسدس بنز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات