تماشا کنید: تشکیل ارتشی از پهپادها با استفاده از واکنش‌ های شیمیایی

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به طور حتم T-1000 یا همان مرد جیوه‌ای از ترمیناتور ۲ را به خاطر دارید که چگونه در موقعیت‌های سخت بین یک مایع سیال و فرم انسان گونه‌اش تغییر می‌کرد. حال BAE Systems با انتشار ویدیویی مفهومی، امکان ایجاد ارتشی از پهپادها را که همچون مرد جیوه‌ای از مواد شیمیایی ایجاد می‌شوند، منتشر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

BAE Systems ویدیویی مفهومی را منتشر کرده که در آن ارتشی از پهپاد‌ها نه با فرآیند ساخت بصورت مونتاژ، بلکه بصورت بر هم کنش مواد شیمیایی و فلزات سنگین ایجاد می‌شوند. نکته‌ی جالب در مورد این ویدیو، تولید این پهپادها در محفظه‌های شیشه‌ای است که به یکباره در اثر واکنش‌هایی یک پهپاد ظاهر می‌شوند.

این کمپانی ویدیوی مورد نظر را در وب‌سایت خود چنین تشریح کرده است:

یک ماشین جدید که Chemputer نام دارد می‌تواند فرآیند پیشرفته‌ی شیمیایی مواد را به گونه‌‌ای هدایت کند که نهایتا یک هواپیما از دل آن بیرون بیاید. این ماشین قادر است تا بدنه‌ی هواپیما را در کنار شماری از سیستم‌های الکترونیکی پیچیده با استفاده از فرآیند‌های مولکولی از پایه ایجاد کند.

همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، پس از آنکه پهپاد با استفاده از واکنش‌های شیمیایی در ون محفظه‌ی شیشه‌ای تولید شد، بازوهای روباتیک آن را از محل مورد نظر برداشته و روی محل دیگری قرار می‌دهند که پس از آن یک بازوی رویاتیک ماژول دیگری را که احتمالا موتور پهپاد است، در دل آن قرار می‌دهد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که BAE Systems پیش از این نیز سابقه‌ی جان دادن به پروژه‌های مفهومی و پیوند ایده‌ها با واقعیت را در کارنامه دارد.

پروفسور نیک کولوسیمو، یکی از مهندسان کمپانی BAE Systems در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در پی یافتن راه‌هایی برای دیجیتالیزه کردن فرآیند‌های شیمیایی و علم مواد هستیم، تا در آینده انسان‌ها نقش بسیار کمرنگ‌تری در تولید داشته و ماشین‌ها بتوانند ابزار‌های مورد نیاز را از پایه و بدون دخالت انسان بسازند. ایجاد و ساخت یک هواپیما از پایه و با استفاده از روش‌های شیمیایی و علم مواد، پروسه‌ی بسار پیچیده‌ای است، هرچند من امیدوارم پیشرفت بشر این موضوع را تبدیل به واقعیت کند و روزی شاهد انجام برنامه‌نویسی دیجیتال برای واکنش‌های شیمیایی پیچیده باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات