ناسا عملیات قرار گرفتن فضاپیمای جونو در مدار مشتری را بصورت زنده استریم می کند

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز روز بزرگی برای ناسا و دوستداران اخبار مرتبط با ماموریت‌های فضایی است، چراکه فضاپیمای جونو در مهم‌ترین مامورریت فضایی سال جاری، به سفر پنج ساله‌ی خود پایان داده و وارد مدار مشتری می‌شود تا این سیاره را از نزدیک مورد مطالعه قرار دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امروز روز بزرگی برای تمام دوستداران ماموریت‌های فضایی و مخصوصا ناسا است، چراکه فضاپیمای جونو پس از سفری پنج ساله بالاخره به مشتری رسیده و می‌تواند از نزدیک این سیاره را مورد مطالعه قرار داده و داده‌های بسیاری را به زمین مخابره کند. اما اولین و خطرناک‌ترین قدم برای پایان این ماموریت فضایی، ورود موفقیت آمیز از طریق مدار قطبی موجود حول این سیاره است.

براساس اطلاعات ارائه شده این مرحله را باید خطرناک‌ترین و خطیرترین مرحله از ماموریت فضاپیمای جونو خواند. زمانی که جونو به نقطه‌ی تعیین شده نزدیک شود، جاذبه‌ی زیاد مشتری باعث خواهد شد تا شتاب حرکت این فضاپیما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و به سرعت جنون آمیز ۲۴۱٫۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که از این رو فضاپیمای جونو را به یکی از سریع‌ترین ساخته‌های دست بشر تبدیل می‌کند.

پس از آنکه جونو به سرعت حداکثری ۲۶۵٫۰۰۰ کیلومتر در ساعت رسید، موتورهای جونو روشن شده و همچون یک ترمز قدرتمند جلوی شتاب و سرعت بالای این فضاپیما را خواهند گرفت. با سرعت ۲۶۵٫۰۰۰ کیلومتر در ساعت یک فضاپیما می‌تواند در ۹ دقیقه یک دور حول کره‌ی زمین بگردد.

وزن این فضاپیما ۱۵۰۰ کیلوگرم است. جونو در سخت‌ترین مرحله‌ی نزدیک شدن به مشتری با سرعتی ۲۱۵ برابر سرعت صوت حرکت خواهد کرد. برای کاهش سرعت بسیار زیاد جونو در زمان نزدیک شدن به مشتری، موتورهای آن برای ۳۵ دقیقه بصورت مداوم روشن مانده و قریب به ۸٫۰۰۰ کیلوگرم سوخت مورد استفاده قرار خواهند داد.

در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، جونو پس از طی مراحل فوق در مدار مشتری قرار گرفته و ۱۸ ماه آینده را نیز در همین مدار باقی خواهد ماند. در صورتی که همه چیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش نرود، پروژه‌ی ۱.۱۳ میلیارد دلاری ناسا در عمق فضا دفن خواهد شد.

ناسا عملیات خطیر فرود این فضاپیما را قریب به ۲۰ ساعت دیگر، یعنی ۷ صبح فردا بصورت زنده استریم می‌کند. در صورتی که علاقمندید تا این عملیات را بصورت زنده مشاهده می‌کنید، می‌توانید از یوتیوب یا کانال ناسا تی‌وی به مشاهده‌ی قرار گرفتن جونو در مدار مشتری بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات