با پورشه پانامرا 2017 بیشتر آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پورشه پانامرای ۲۰۱۷ بزودی به بازار عرضه می‌شود. پورشه در سدان پرچمدار خود سنگ تمام گذاشته و از جدید‌ترین فناوری‌های دنیای خودرو در آن بهره برده است. در ادامه قصد داریم به بررسی فنی و دقیق این خودرو بپردازیم و نگاهی عمیق‌تر به دومین نسل این خودرو داشته باشیم. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

قانون طلایی چیست؟ این قانون می‌گوید بهترین راه رفتار با دیگران این است که همانطور که دوست دارید با شما رفتار شود، با دیگران رفتار کنید.  اما قانون طلایی پورشه این است که هیچ وقت خودرویی با پیشرانه‌ی جدید و پلتفرم جدید را در کارخانه‌ای جدید تولید نکنید. با این حال با آمدن پورشه پانامرای ۲۰۱۷، پورشه این قانون خود را شکسته است و با مشتریان خود همانگونه رفتار کرده است که آن‌ها دوست دارند.

پورشه پانامرا

همین چند هفته پیش بود که برخی از جزئیات پانامرای جدید منتشر شد. اما از آنجایی که پورشه به این سدان لوکس خود (بهتر است بگوییم هاچ‌بک) افتخار می‌کند، از نویسندگان نشریه‌ی Motor Authority دعوت کرد تا به کارخانه‌ی این شرکت در شهر درسدن آلمان بیایند و نگاهی عمیق و دقیق‌تر به مراحل تولید نسل دوم پانامرا بیاندازند.

نسل نخست پانامرا خودروی فوق‌العاده‌ای بود که هر دو ویژگی لوکس بودن و قابلیت‌های حرکتی بالا را در ظاهری نامتعارف و منحصر به فرد ارائه می‌داد. این خودرویی بود که تنها به کمی بازنگری در طراحی و شاید هم کمی استفاده‌ی بیشتر از تجهیزات مدرن نیاز داشت تا باز هم بهتر از قبل شود. اما پورشه در زمینه‌ی تغییرات پا را فراتر از این‌ها گذاشته است و آنطور که این سازنده‌ی آلمانی ادعا می‌کند، نسل دوم پانامرا تنها در نام، برند و البته ایده‌ی سدان اسپرت با نسل قبلی تشابه دارد.

پورشه پانامرا

بدنه و پلتفرم

پورشه پانامرا مدل ۲۰۱۷ نخستین خودرو از محصولات گروه فولکس واگن است که از پلتفرم ماژولار MSB این شرکت استفاده می‌کند. پورشه می‌گوید که این پلتفرم قابلیت انطباق و همسان سازی با سه نوع فاصله‌ی محوری را دارد که دو مورد از آن‌ها در پانامرای جدید استفاده شده‌اند.بازار ایالات متحده نسخه‌ای را دریافت خواهد کرد که دارای فاصله‌ی محوری کمتری است، اگر چه این مدل با داشتن فاصله‌ی محوری ۲۹۴ میلی‌متری، حدود ۳۰ میلی‌متر فاصله‌ی محوری بیشتری از نسل فعلی پانامرا دارد. عرض خودرو نیز در قسمت جلو و عقب اندکی افزایش یافته است.

پورشه همچنین برای سبک‌سازی و مقاوم سازی بدنه‌ی این خودرو از مواد چندگانه (multi-material) بهره برده است. ۳۱ درصد بدنه‌ی این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و ۳۱ درصد دیگر نیز از فولاد بور مقاوم‌سازی شده ساخته شده است. همچنین تمام پوسته‌ی خودرو از جنس آلومینیوم است که سبب کاهش ۱۳ کیلوگرمی وزن شده است. تمامی موارد گفته شده سبب کاهش وزنی به میزان ۵۱ کیلوگرم شده است ضمن اینکه مقاومت پیچشی شاسی نیز به میزان ۸ درصد بهبود یافته است. کل ساختار بدنه‌ی پانامرا وزنی معادل ۳۳۴ کیلوگرم دارد.

پورشه پانامرا

نسل جدید پرچمدار پورشه از تجهیزات آیرودینامیکی فعال نیز بهره‌مند است. در بخش جلویی خودرو از جلوپنجره‌ی فعال استفاده شده است و عملکرد آن به این صورت است که در سرعت‌های بالاتر ورودی هوای جلوپنجره بسته می‌شود تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد؛ این ورودی‌ها در زمان روشن شدن پیشرانه نیز بسته هستند تا به گرم شدن سریع آن کمک کنند. در بخش عقبی خودرو از بال عقب فعال استفاده شده است. این بالچه‌ی فعال در هنگام بسته بودن ورودی هوای چلوپنجره در وضعیت Eco قرار دارد اما با گذر از سرعت ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت به وضعیت Max تغییر وضعیت می‌دهد و ارتفاع خودرو نیز چند میلی‌متری کاهش پیدا می‌کند. در مدل پانامرا توربو، بالچه‌ی عقب از نوع چند تکه و با ابعادی دو برابر بزرگ‌تر از مدل معمولی است.

پورشه پانامرا

سیستم تعلیق

اساس سیستم تعلیق پورشه پانامرا ۲۰۱۷ تغییرات کمی نسبت به مدل فعلی این خودرو دارد. در این خودرو از تعلیق دوبل جناغی در قسمت جلو و چهار اتصالی همراه با فنر لول در عقب استفاده شده است. همانند مدل فعلی پانامرا، مدل توربوی جدید نیز به طور استاندارد همراه با سیستم تعلیق بادی عرضه خواهد شد.

پورشه پانامرا

به هر حال، پورشه در مدل جدید پانامرا مشخصه‌های لوکس بیشتری را به قابلیت‌های فنی این خودرو افزوده است. سیستم تعلیق پانامرای جدید دارای ۳ عدد محفظه به جای دو عدد محفظه‌ی نسل قبلی است که سبب شده ظرفیت کمک فنرهای آن ۶۰ درصد بیشتر از قبل شوند؛ این افزایش ظرفیت سبب کنترل بهتر روی فنرها شده و طیف عملکرد آن‌ها را نیز گسترده‌تر می‌کند. حالا دیگر پانامرای جدید می‌تواند در بحث سواری لوکس با جدی ترین رقبایش در این کلاس یعنی مرسدس بنز کلاس اس و بی ام و سری ۷  رقابت کند.       

نظر شما در رابطه با نسل جدید سدان لوکس پورشه پانامرا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات