سرمایه‌ گذاری ۳.۸۶ میلیارد دلاری پاناسونیک در گیگافکتوری

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های باتری‌های خودروهای الکتریکی در جهان است که می‌توان از تسلا به عنوان بزرگ‌ترین مشتری آن نام برد. حال این شرکت قصد دارد تا سرمایه‌گذاری خود در کارخانه‌ی باتری‌سازی گیگافکتوری را به ۳.۸۶ میلیارد دلار افزایش بدهد.
تبلیغات

پاناسونیک تامین‌کننده‌ی انحصاری باتری خودروهای تسلا است. این غول تولید‌کننده‌ی تجهیزات الکترونیکی ژاپن در خصوص افزایش همکاری خود با تسلا، از افزایش سرما‌یه‌گذاری تا ۳.۸۶ میلیارد دلار در کارخانه‌ی باتری‌سازی گیگافکتوری تسلا خبر داد. این اقدام پاناسونیک قطعا مایه‌ی خوشحالی مسئولین تسلا خواهد شد. زیرا پاناسونیک پیش‌تر طی قراردادی با تسلا از سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری در کارخانه‌ی تولید باتری‌های لیتیوم یون تسلا خبر داده بود. این شرکت بدین ترتیب میزان سرمایه‌گذاری خود را در این شرکت ۵ میلیارد دلاری، به بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. 

در سال ۲۰۱۴ پاناسونیک با تسلا طی همکاری مشترک اقدام به تاسیس کارخانه‌ی باتری‌سازی کردند تا در نهایت هزینه‌های تولید باتری‌های لازم برای خودروهای الکتریکی را کاهش بدهند. 

با افزایش تقاضا و پیش‌سفارش ۳۷۳ هزار دستگاه تسلا مدل ۳، این شرکت روند تاسیس کارخانه‌ی گیگافکتوری را سرعت بخشید تا بدین ترتیب در سال ۲۰۱۸ و دو سال زودتر از موعد تعیین شده، امکان تولید و عرضه‌ی ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را داشته باشد. این اقدام تسلا و تصمیم پاناسونیک مبنی بر حضوری پررنگ‌تر در صنعت خودروسازی، باعث شد تا غول فناوری ژاپن سرمایه‌گذاری خود در گیگافکتوری را دو برابر کند. سخنگوی پاناسونیک در خصوص اقدام اخیر این شرکت گفت:

پاناسونیک به صنعت خودروسازی به عنوان زمینه‌ای سودمند و در حال رشد می‌نگرد. به همین دلیل ما اولویت سرمایه‌گذاری خود را به سوی این صنعت تغییر داده‌ایم.
پاناسونیک

پاناسونیک در سال ۲۰۱۶ عملکرد خوبی نداشته است. این شرکت مطرح ژاپنی در سه ماهه‌ی اول امسال با کاهش ۱۳ درصدی در سود عملیاتی روبرو شده و سود آنها  ۶۴۶ میلیون دلار بوده است. هم‌چنین این شرکت در همین مدت با کاهش ۵.۹ درصدی درآمد، ۱۷.۱ میلیارد دلار درآمد داشته است. در همین راستا این شرکت در نظر دارد تا با سرمایه‌گذاری در صنایع جدید، روند موجود را تغییر دهد.

سیستم‌های خودرویی پاناسونیک، به عنوان زیرمجموعه‌ی شرکت مادر پاناسونیک، در سال ۲۰۱۵ با فروش ۹.۹۹ میلیارد دلاری، جز ۱۰۰ تامین‌کننده‌ی برتر شرکت‌های خودروسازی جهان قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات