گرندپری آلمان 2016 فرمول یک؛ قهرمانی همیلتون و سلسله اشتباهات رزبرگ

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک امروز دوازدهمین مرحله‌ی خود را پشت سر گذاشت. گرندپری آلمان ۲۰۱۶ امروز در شرایطی برگزار شد که سلسله اشتباهات رزبرگ باعث شد تا نتواند برای دومین بار قهرمانی را در وطن خود بدست آورد. برای اطلاع از عملکرد رانندگان و تیم‌ها در کنار تماشای لحظات حساس این رویداد، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مسابقات جذاب فرمول یک امروز در پیست هاکنهایم آلمان مرحله‌ی دوازدهم خود را پشت سر گذاشت. این مسابقه در حالی آغاز شد که نیکو رزبرگ راننده‌ی آلمانی تیم مرسدس بنز تحت فشار زیادی قرار داشت. از دست دادن جایگاه اول در گرندپری مجارستان به لوئیس همیلتون از یک سو، و رقابت در وطن خود و انتظار تماشاچیان برای دومین قهرمانی وی از سوی دیگر، باعث شد تا رزبرگ نتواند عملکرد همیشگی خود را به نمایش بگذارد. 

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

با وجود این که نیکو رزبرگ بهترین عملکرد را در دور‌های زمان‌گیری داشت و امروز مسابقه را از جایگاه اول آغاز کرده بود، اما استارت بد این راننده‌ به دلیل هرزگردی زیاد چرخ‌ها باعث شد تا همانند گرندپری مجارستان پیش از پیچ اول جایگاه خود را به همیلتون بدهد که این روز‌های بی‌نقص عمل می‌کند. اما شرایط در رقابت امروز برای رزبرگ بیش از پیش خراب شد. در استارت بد این راننده وی نه تنها قافیه را به همیلتون باخت، بلکه دو راننده‌ی سریع ردبول که در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار داشتند بلافاصله از رزبرگ عبور کردند تا این راننده‌ی آلمانی در برابر دیدگان هم‌وطنان خود در کمتر از ۵ ثانیه سه پله را از دست بدهد.

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

اما پس از نزول به رده‌ی چهارم، انتظار می‌رفت که رزبرگ تا پایان مسابقه حداقل با کنار زدن راننده‌های ردبول به جایگاه دوم برسد. اما ریکیاردو و وشتاپن امروز بسیار سریع نشان می‌دادند و به هیچ وجه قصد عقب‌نشینی در برابر مرسدس بنز را نداشتند.

در همان آغاز مسابقه سباستین فتل نیز موفق شد با سبقت از کیمی رایکونن، به جایگاه پنجم برسد. فرناندو آلونسو نیز که در جایگاه ۱۴ قرار داشت، با استارت خوب سه پله صعود کرد و پس از هم‌تیمی خود جنسن باتن قرار گرفت. تقریبا تمامی راننده‌ها کار خود را با لاستیک‌های سوپرسافت آغاز کرده بودند. همین موضوع باعث شد تا از دور ۱۰ شاهد ورود خودروها به پیت استاپ باشیم. وشتاپن اولین راننده از پیشتازان مسابقه بود که برای تعویض لاستیک‌های خود در دور ۱۲ وارد پیت استاپ شد. بلافاصله پس از وی نیز سایر پنج راننده‌ی پیشتاز مسابقه اقدام به تعویض لاستیک‌های خود کردند.

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

استراتژی‌های تعویض لاستیک تیم‌ها تقریبا تفاوتی با یکدیگر نداشت و در دور ۲۸ نیز شاهد ورود رانندگان به پیت‌استاپ برای دومین بار بودیم. اما نقطه‌ی عطف رقابت امروز در دور ۳۱ اتفاق افتاد جایی که رزبرگ با لاستیک‌های جدید و گرم خود پشت سر وشتاپن قرار گرفت که به تازگی لاستیک‌ها را تعویض کرده بود و به همین دلیل هنوز به دمای مطلوب نرسیده بودند. همین جا بود که گاراژ مرسدس بنز به رزبرگ دستور حمله با تمام قوا را داد تا وی بتواند به جایگاه سوم برسد. اما اینجا بود که رزبرگ هنگام سبقت گیری در پیچ در حالی که قصد داشت با ترمزگیری و دیرتر سبقت خود را کامل کند، با چرخش دیر فرمان باعث گرفتن فضا و خارج کردن وشتاپن از پیست شد. این موضوع بلافاصله از سوی وشتاپن به گاراژ ردبول منتقل شد. 

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

پس از بررسی مجدد صحنه‌ی سبقت رزبرگ از وشتاپن، داوران حرکت وی را خطا دانستند و جریمه‌ی ۵ ثانیه‌ای را برای راننده‌ی دوم مرسدس بنز در نظر گرفتند. اینجا بود که تمام آرزو‌های نیکو رزبرگ برای قهرمانی در کشور خود از دست رفته بود. با وجود تلاش تیم در تغییر استراتژی تعویض لاستیک رزبرگ و تلاش وی، این راننده‌ مسابقه را در جایگاه چهارم به پایان رساند. پس از مسابقه در حالی که از شرایط رویداد امروز بسیار ناراحت بود در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با اتفاقات رخ داده و افزایش فاصله‌ همیلتون با وی در جدول رده‌بندی گفت:

بدون جریمه من جلوتر از خودروهای ردبول بودم. اما این جریمه باعث شد نتوانم به رقابت ادامه دهم. من هنگام سبقت از مکس خیلی خوب عمل کردم و به هیچ وجه فکر نمی‌کردم با جریمه مواجه شوم. امروز همه‌ چیز برخلاف میل پیش رفت؛ از هرزگردی لحظه شروع تا جریمه. ۱۹ امتیاز اختلاف با لوئیس مساله سختی نیست. مسابقه‌ی امروز من در کشورم سخت است که چند روز برای هضم آن زمان نیاز دارم.
گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

همیلتون هم‌تیمی رزبرگ که در نبود او مسابقه‌ی آرامی را سپری می‌کرد، موفق شد به راحتی نهمین قهرمانی از ۱۰ گرندپری اخیر را کسب کند. پس از وی نیز ریکیاردو که امروز بسیار سریع نشان می‌داد، با اختلاف ۶ ثانیه‌ای در جایگاه دوم قرار گرفت و مکس وشتاپن نیز به رده‌ی سوم رسید.

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

رویداد امروز فرمول یک در شرایطی دنبال شد که فراری به هیچ وجه نتوانست حتی باعث آزار ردبول شود. پرافتخارترین تیم مسابقات فرمول یک با عملکرد امروز خود در رده‌بندی تیمی به جایگاه سوم نزول کرد و تمامی پیش‌بینی‌ها در خصوص پیشرفت ردبول و تبدیل شدن این تیم به رقیب اصلی مرسدس بنز در فصل جاری، درست از آب درآمد. سباستین فتل و کیمی رایکونن با فاصله‌ی معنادار ۳۰ ثانیه‌ای نسبت همیلتون، در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

رقابت در خودروهای رده‌های پایین‌تر جذاب‌تر پیشتازان مسابقه انجام شد. مک‌لارن هوندا که پیشرفت قابل توجهی نسبت به ابتدای فصل کرده بود، با حضور جنسن باتن و فرناندو آلونسو در رده‌های نهم و دهم مسابقه را ادامه می‌داد. این در شرایطی بود که تنها خودروهای فورس ایندیا توانایی رقابت با سرعت این تیم را داشتند.

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

جنسن باتن امروز از پاور یونیت (سیستم تولید قدرت) بهینه شده‌ی هوندا بهره می‌برد. این موضوع باعث شده بود که وی عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و بدین ترتیب بروزرسانی اخیر هوندا را کاملا مثبت نشان داد. باتن در انتهای مسابقه با سبقت از بوتاس به رده‌ی هشتم رسید. اما آلونسو دیگر راننده‌ی مک‌لارن نتوانست از جایگاه دهم خود محافظت کند و تنها در  دو دور مانده به پایان مسابقه، سرجیو پرز از فورس ایندیا این راننده‌ی پرسابقه و مطرح را پشت سر گذاشت. فیلیپه ماسا راننده‌ی مطرح تیم ویلیامز نیز برای چندین بار در فصل جاری به دلیل مشکل در خودرو مجبور به خروج از مسابقه شد. 

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

نیم فصل اول مسابقات جذاب فرمول یک امروز به پایان رسید و تیم‌ها به استراحت یک ماهه خواهند رفت. در ادامه می‌توانید رده‌بندی کلی رانندگان و تیم‌ها را پس از دوازده مرحله از رقابت‌های فصل ۲۰۱۶ مشاهده کنید.

گرندپری آلمان 2016 فرمول یک
گرندپری آلمان 2016 فرمول یک

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی لحظات حساس گرندپری آلمان ۲۰۱۶ دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

رویداد امروز مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک از شبکه‌ی ورزش به صورت زنده پخش شد. اما متاسفانه مشکلات زیادی در این راستا وجود داشت. تقریبا مسئولین پخش این شبکه نیمی از مسابقه را به پخش لحظات آهسته‌ی پیشین اختصاص داده بودند که این موضوع علامت سوال بزرگی را به وجود می‌آورد. اگر به هر دلیلی امکان پخش مسابقات نیست، پخش نکردن آن بهتر از روشی است که مسئولین این شبکه آن را در پیش گرفتند. هم‌چنین در انتهای مسابقه که شرایط بسیار حساس دنبال می‌شد، ناگهان برای چندمین بار پخش مسابقات فرمول یک نیمه کاره قطع شد تا ورزش دیگری پخش شود. نکته‌ی جالب و بسیار عجیب در خصوص این اقدام، پخش دقایق زیادی تبلیغات بود که باعث شد تا فینال رقابت‌های بسکتبال که منجر به قطع پخش فرمول یک شده بود نیز از دقیقه‌ی پنجم پخش شود. در نهایت با تشکر از زحمات مسئولین شبکه‌ی ورزش، از آن‌ها خواستاریم با مسابقات فرمول یک و علاقه‌مندان این رشته نیز همانند سایر رشته‌های ورزشی برخورد شود و از قطع مکرر این مسابقه پرهیز کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات