تماشا کنید: نگاه نزدیک به ایرپاد لایتنینگ احتمالی آیفون 7 اپل

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر شایعات مختلف و تحولات پیرامون خط تولید بعدی آیفون شرکت اپل را دنبال کرده باشید، قطعا از بحث‌های ادامه‌دار در مورد حذف جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری آگاهی دارید. به احتمال بسیار قوی آیفون 7 و آیفون 7 پرو یا پلاس، بدون این جک صوتی استاندارد رونمایی خواهد شد. شایعات جدید حکایت از این دارد که ایرپاد جدید اپل با اتصال لایتنینگ همراه خواهد بود. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

اخیرا تصاویری از ایرپاد جدید اپل که از اتصال لایتنینگ (lightning) بهره‌مند است، فاش شده بود. اگر پیگیر چنین شایعاتی بوده باشید، قطعا از بحث‌های ادامه‌دار پیرامون جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری آیفون 7 اطلاع دارید. احتمال این که جک صوتی آیفون حذف شود بسیار بالا است اما نمی‌توان با قطعیت در مورد ایرپاد نسل بعدی بحث کرد. با این حال، ویدیویی منتشر شده که عملکرد حقیقی ایرپاد لایتنینگ اپل را در آیفون نشان می‌دهد.

ایرپاد آیفون 7 اپل

البته به طور منطقی با حذف جک صوتی باید همه‌ی لوازم جانبی جدید صوتی مبتنی‌ بر اتصال لایتنینگ شوند یا حداقل، از لوازم جانبی قبلی مبتنی‌ بر اتصال لایتنینگ مانند هدفون Fidelio M2L فیلیپس استفاده شود. از این رو، احتمالا حتی اپل هم فعلا جسارت کافی را برای ترک کردن اتصال لایتنینگ و استفاده از ایرپاد بی‌سیم ندارد. در ادامه‌ی همین زنجیره‌ی منطقی، شرکت اپل هنوز نیازمند فراهم کردن راهکاری تعریف شده و استاندارد برای مصارف صوتی کاربران خود از طریق تنها خروجی دیجیتال در دسترس است. با این اوصاف، فقط ۲ راهکار برای اپل باقی می‌ماند: استفاده از یک آداپتور (adapter) لایتنینگ به جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری و استفاده از ایرپاد قبلی که نمونه‌ی آن را قبلا مشاهده کردیم یا ساخت ایرپادی که از اتصال لایتنینگ بهره می‌برد. اخیرا تصاویری از این نوع ایرپاد هم فاش شده بود.

ایرپاد آیفون 7 اپل

اگرچه هر دو رویکر واقعا نیازی به دانش فنی جدیدی نداشته و چالش سختی برای اپل محسوب نمی‌شود، اما سوال حقیقی این است که تصمیم کوپرتینونشین‌ها، استفاده از کدام‌یک از این دو رویکرد برای افزودن به بسته‌بندی رسمی آیفون 7 خواهد بود؟ اخیرا ویدیویی در وب‌سایت یوتیوب منتشر شده که ایرپاد آیفون 7 را در حالی که به یک آیفون 6S متصل است، نشان می‌دهد. این ویدیو نشان می‌دهد که ایرپاد لایتنینگ آیفون 7 سازگاری کاملی با آیفون 6S داشته و می‌توان از آن به عنوان کنترل رسانه یا موارد دیگر معمول، استفاده کرد. در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید.

به نظر می‌رسد که به دلیل قدیمی بودن صدای دیجیتال و تجهیزات مربوطه، استفاده از فناوری صوتی جدید ایده‌ای بدیهی باشد. به طوری که در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده از آداپتورهای مبتنی‌ بر فناوری USB نوع C و شروع پیشنهادات جدید اپل خواهیم بود. پورت‌های لایتنینگ، قادر به ارائه‌ی صدای دیجیتال هستند که نمونه‌ی آن در نحوه‌ی عملکرد داک‌های آیپاد قابل مشاهده است. درگاه لایتنینگ دقیقا مشابه با اتصال USB نوع C و میکرو یواس‌بی بیش‌تر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، از صدای دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند. استفاده از میکرو یواس‌بی برای خروجی گرفتن از صدا، نیازمند رعایت برخی از شرایط است. رقابتی که برای ایجاد تحولی جدید در خروجی صدا وجود دارد فقط برای تبدیل صدای دریافتی از دیجیتال به آنالوگ و ماندگاری برای مدت زمان طولانی است. مورد دوم نیازمند دانش فنی برای تبدیل صفر و یک به امواج صوتی نیست.

ایرپاد آیفون 7 اپل

موارد زیادی را می‌توان در مورد هر یک از رویکردهای یاد شده برای تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ بیان کرد. به هرحال باید تا زمان رونمایی رسمی از آیفون 7 یا آیفون 6SE منتظر باشیم.

به نظر شما کدام‌یک از دو رویکرد یاد شده در این مقاله بهتر است؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات