مریسا میر همچنان محبوب ‌تر از مدیران عامل سابق یاهو است

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مریسا میر، مدیر عامل کنونی یاهو، هنوز هم محبوب‌ترین مدیرِ این شرکت محسوب می‌شود. هرچند که در دوران مدیریت میر، این شرکت با شکست‌هایی روبرو شد اما،از نظر کارمندان یاهو، او همچنان یکی از باصلاحیت‌ترین مدیران این شرکت بوده است.
تبلیغات

ممکن است روزهای آتی آخرین روزهای حضور وی در جایگاه مدیرعاملی شرکت یاهو باشد، اما بر طبق اطلاعات سایت Glassdoor، او محبوب‌ترین مدیر عامل یاهو بوده است.

mayer

امتیاز تایید او به عنوان مدیر عامل، توسط کارمندان ناشناس Yahoo در سایت Glassdoor به ثبت رسید، که در حال حاضر او دارای امتیاز ۶۷ درصد از لحاظ صلاحیت مدیریت است. امتیاز او در مقایسه با سه مدیر پیشین یعنی اسکات تامپسون، کارول بارتز، و جری یانگ در هنگام خروج از یاهو، بالاتر بوده است. (در این ارزیابی راس لوینسون که تنها مدیر عاملی موقت برای یاهو بود، در نظر گرفته نشد.)

البته این امتیاز از زمان آغاز به کارِ میر در یاهو در سال ۲۰۱۲، که ۹۹ درصد بوده، کاهش زیادی داشته و باید گفت این کمترین امتیاز او تا به امروز بوده است. این امتیاز در ۴ سال اخیر به تدریج کم شده است.

این امتیازات برحسب بازتاب کاملی از عملکرد او در زمان مدیریت یاهو است. در ابتدا هنگامی که او در سال ۲۰۱۲ در یاهو مشغول به کار شد، یاهو با هیجانی دوباره روبرو شد و افرادی بسیار با استعداد را از سرتاسر دنیا جذب کرد. اما پس از چند پروژه ناموفق و متوقف شدن رشد یاهو، این شرکت دوباره قدرتِ خود را از دست داد و با قیمت ۴.۸ میلیارد دلار به ورایزون فروخته شد. انتظار می‌رفت که در این شرایط وی یاهو را ترک کند اما به نظر می‌رسد او فعلا برنامه‌ای برای رفتن از یاهو ندارد.

افت یاهو

شاید دلیل کاهش این رتبه بندی مسائلی باشد که کارمندان یاهو در بررسی شرکتِ خود، بیان می‌کنند. عدم رهبری و مدیریت صحیح اصلی‌ترین دلیل ناموفق بودن این شرکت بوده است. تعداد آرایی که امیدوار به بهبود اوضاع این شرکت بودند، ۲۷ درصد کاهش یافته است، البته این مقدار در دو سال اخیر به نصف رسیده است. به نظر نمی‌رسد که یاهو پیشرفت چشمگیری داشته باشد، حداقل تا زمانی که عضوی از Verizon است. رتبه تایید مدیر عامل ورایزون ۶۷ درصد است که به رتبه میر بسیار نزدیک است. رتبه بندی شرکت، ۳.۴ و رتبه مدیریت ارشد، ۲.۷ هستند که بسیار مشابه رتبه یاهو است.

جدول کامل را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید:

verizon
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات