فراری در حال توسعه پلتفرم نسل جدید خودروهای خود است

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فراری در حال اعمال تغییرات گسترده‌ای در نسل جدید خودروهای خود است. این شرکت مطرح ایتالیایی مراحل پایانی توسعه‌ی پلتفرم جدید و پیشرفته‌ی خود را سپری می‌کند. به گفته‌ی فراری پلتفرم جدید این شرکت ۱۵ درصد وزن کمتری را نسبت به نمونه‌ی فعلی به همراه خواهد داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فراری مراحل پایانی توسعه‌ی پلتفرم ماژولار نسل جدید خودروهای خود را سپری می‌کند. جانشین کالیفرنیا نیز اولین محصولی خواهد بود که از این پلتفرم بهره می‌برد. پلتفرم جدید فراری باید انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد زیرا در بازه‌ی گسترده‌ای از سوپراسپرت‌های این شرکت اعم از نمونه‌های موتور عقب و موتور جلو به کار خواهد رفت. این پلتفرم هم‌چنین باید توانایی تطابق با انواع خودروهای محور محرک عقب، چهارچرخ محرک و هیبریدی را نیز داشته باشد.

مک‌لارن نیز پیش‌‌تر از این استراتژی برای تولید محصولات خود بهره برده بود؛ با این تفاوت که آلومینیوم هم‌چنان عمده ماده‌ی سازه‌ی خودروهای فراری را تشکیل می‌دهد در حالی که در خودروهای مک‌لارن و برخی دیگر از رقبا فیبر کربن این وظیفه را بر عهده دارد. با وجود سنگینی بیشتر و استحکام کمتر آلومینیوم نسبت به فیبر کربن، فراری به دلیل روند تولید و نگهداری راحت‌تر این فلز را برای تولید خودروهای خود انتخاب کرده است.

شرکت آمریکایی آلتیر (Altair) به فراری کمک زیادی در توسعه‌ی پلتفرم جدید این شرکت کرده است. آلتیر سابقه‌ی همکاری نزدیک به ۱۰ سال را با فراری دارد و حتی تیم مخصوصی را در مارانلو مستقر کرده تا از نزدیک به همکاری با تیم‌های طراحی، مهندسی و تولید فراری بپردازد.

آلتیر یکی از شرکت‌های فعال و مطرح در زمینه‌ی مدل‌سازی کامپیوتری است. ماکسیمیلیان سواج یکی از مهندسان ارشد فراری در خصوص همکاری با آلتیر گفت:

سرعت پروسه‌ی بهینه‌سازی آلتیر به ما این قابلیت را داد تا با حفظ وزن پایین، به استحکام و طراحی مورد نظر برسیم. توسعه‌ی بی‌نقص پلتفرم نسل بعدی برای فراری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به پایان رساندن این پروژه موفقیت بزرگ و نقطه‌ی عطفی در همکاری ما و آلتیر است.

نتیجه‌ی تلاش‌های فراری و آلتیر باعث شده است تا پلتفرم جدید این شرکت ۱۵ درصد سبک‌تر از نمونه‌ی مورد استفاده باشد. در عین حال طبق ادعای فراری این پلتفرم در زمینه‌های استحکام، تست تصادفات، نویز و لرزش پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. به همین دلیل در نسل بعدی سوپراسپرت‌های فراری می‌توانیم شاهد عملکرد حرکتی بالاتری باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات