کوروت الکتریکی رکورد حداکثر سرعت خودروهای برقی را شکست

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با ورود بیشتر خودروسازان به عرصه‌ی خودروهای برقی، رقابت بیشتری در این حوزه شکل گرفته است. اخیرا جِنوویشن، یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه، با خودروی الکتریکی خود موفق به شکستن رکورد حداکثر سرعت خودروهای برقی شده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت خودروسازی آمریکایی جِنوویشن (Genovation) موفق شد رکورد جدیدی را برای حداکثر سرعت یک خودروی تمام الکتریکی به جای گذارد. این شرکت به واسطه‌ی نسخه‌ی تمام الکتریکی شورولت کوروت، موفق به ثبت رکورد ۳۳۰.۸ کیلومتر بر ساعت در ایستگاه فضایی کندی شد.

جنوویشن تمام قطعات متعلق به پیشرانه‌ی ۷ لیتری و ۵۰۵ اسب بخاری و سیستم انتقال قدرت کوروت را حذف کرده تا قطعات لازم سیستم پیشران برقی را در خودرو نصب کند. این کوروت برقی از بسته‌ی باتری ۳۳ کیلووات ساعتی در کنار دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. بدین ترتیب کوروت الکتریکی به توانی برابر با ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتن‌متری رسیده که آن را از نسخه‌ی استاندارد و بنزینی این خودرو توانمندتر و سریع‌تر می‌کند. 

جنوویشن اطلاعاتی در خصوص وزن نهایی خودرو اعلام نکرده است. اما می‌دانیم که مهندسان این شرکت موفق شدند نسبت وزن ۵۰-۵۰ را در این خودرو حفظ کنند. این موضوع بدین معنی است که کوروت الکتریکی فرمان‌پذیری مشابهی با برادر بنزینی خود خواهد داشت.

شورولت کوروت برقی جنوویشن

جنوویشن پیش‌تر و در ماه فوریه موفق شده بود با کوروت الکتریکی به رکورد ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیا کند. حال این شرکت پس از  ماه رکورد خود را به میزان ۳۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داده است.

نبود جعبه‌دنده در سیستم انتقال قدرت خودروهای برقی باعث شده است تا این دسته از وسایل نقلیه همواره در زمینه‌ی حداکثر سرعت توان رقابت با انواع بنزینی را نداشته باشند. با این حال با پیشرفت تکنولوژی ارایه‌ی راه‌کارها‌ی جدید، خودروهای برقی نیز روز ب روز در حال سریع‌تر شدن هستند.

پیش‌تر شرکت ریماک در کرواسی، ادعای ثبت رکورد ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت را با خودروی برقی خود موسوم به کانسپت ۱ را کرده بود. اما هنوز صحت این موضوع تایید نشده و بدین ترتیب شورولت کوروت برقی جنوویشن صاحب رکورد بیشتری میزان حداکثر سرعت در میان خودروهای الکتریکی را دارا است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات