رتبه بندی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 2016 در چین: مقام اول به هواوی رسید

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. حال مؤسسه IHS در جدیدترین آمار ارائه شده خود، فهرستی از پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند در چین را منتشر کرده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همه می‌دانیم که شرکت‌هایی نظیر هواوی، اوپو و ویوو همگی دوره‌های بسیار خوبی را تجربه کرده و میلیون‌های گوشی‌هوشمند را در کشور چین به فروش رسانده‌اند. حالا مؤسسه IHS، جدیدترین رتبه‌بندی میزان فروش گوشی‌های هوشمند را در چین و برای بازه زمانی سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶ اعلام کرده است. در این لیست البته جای تعجبی وجود ندارد چراکه کمپانی هواوی در مقام نخست جای گرفته است. این شرکت توانسته در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری، بیش از ۳۲ میلیون گوشی‌هوشمند را در چین به فروش برساند.

top china smartphone sellers

در مقام دوم لیست مورد اشاره، کمپانی اوپو قرار دارد که با کسب این مقام همه را شگفت‌زده کرده و دستیابی به رتبه دوم این لیست نشان از بازاریابی گسترده اوپو دارد. این شرکت نیز در بازه زمانی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ موفق به فروش حدود ۲۲ میلیون گوشی‌هوشمند شده است. پس از اوپو، شرکت Vivo مقام سوم لیست را با فروش ۱۶.۴۱ میلیون گوشی‌هوشمند کسب کرده است. شیائومی که اغلب آن را به‌عنوان اپل چین هم می‌شناسند در این لیست جایگاه چهارم را به دست آورده و در بازه زمانی مورد بحث توانسته ۱۵.۲۲ میلیون گوشی‌هوشمند را بفروشد. در جایگاه پنجم لیست پرفروش‌ترین برند گوشی‌های‌هوشمند در چین نیز شرکت ZTE قرار گرفته و در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶ موفق به فروش ۱۳.۷۰ میلیون گوشی‌هوشمند شده است. پس از ZTE نیز شرکت لنوو در جایگاه ششم لیست قرار گرفته و در همین بازه زمانی ۱۱.۱۲ میلیون گوشی‌هوشمند را در چین فروخته است. کمپانی TCL با فروش ۷.۴۰ میلیون گوشی‌هوشمند مقام هفتم را کسب کرده و در نهایت شرکت LeEco با فروش ۵.۸۳ میلیون گوشی‌هوشمند در چین، در بازه زمانی سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶ مقام هشتم را بدست آورده است.

از آنجا که شیائومی به‌تازگی گوشی‌هوشمند سطح‌بالای Redmi Pro خود را معرفی کرده و نیز به‌زودی گوشی‌های هوشمند قدرتمندی چون Mi Note 2 و Mi 5S هم عرضه خواهد کرد احتمالا این آمار و ارقام و رتبه‌بندی، در طی سه‌ماهه‌های بعدی سال جاری می‌تواند تغییراتی داشته باشد. بنابراین با عرضه محصولات جدید شیائومی در سه‌ماهه‌های بعدی سال ۲۰۱۶ احتمالا این شرکت می‌تواند جایگاه بالاتری را در این رتبه‌بندی کسب کند. البته ممکن است این موضوع در مورد شرکت‌هایی مثل اوپو یا ویوو تغییری چندانی در طی سه‌ماهه‌های بعدی نداشته باشد. به نظر می‌رسد کمپانی OPPO در حال آماده‌سازی گوشی‌هوشمند جدیدی موسوم به OPPO F1S است که شاید عرضه این محصول باعث ایجاد تغییراتی در جایگاه شرکت یاد شده شود. در حال حاضر جزئیاتی در مورد این گوشی‌هوشمند جدید از کمپانی اوپو وجود ندارد، ولی گفته شده که احتمالا در هفته اول ماه اگوست، معرفی خواهد شد.

در مورد هواوی نیز انتظار می‌رود این کمپانی رقیب سرسختی به نام هواوی آنر نوت ۸ را برای Mi Max را به‌زودی معرفی کند. عرضه این محصول جدید، به همراه فروش محصولات کنونی هواوی از جمله گوشی‌هوشمند آنر ۸، می‌تواند فروش این شرکت را برای سه‌ماهه‌های بعدی سال جاری نیز تضمین کند. علاوه بر این احتمال دارد پرچم‌دار دیگری از هواوی در هفته سوم ماه آگوست معرفی شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات