فروش هدفون های بلوتوث از هدفون های دارای سیم پیشی گرفت

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش هدفون‌های بلوتوثی و بی‌سیم برای اولین بار بیش از هدفون‌های سیم دار شد. این آمار به تازگی توسط شرکت NPD Group منتشر شده و عنوان کرده است که برای اولین بار در تاریخ، هدفون‌های بی‌سیم ۵۴ درصد فروش دلاری و ۱۷ درصد بازار ایالات متحده‌ی آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی مدتی است که توانسته‌اند جایگاه مناسبی در بازار محصولات الکترونیکی بدست بیاورند. طبق آماری که اخیرا توسط موسسه‌ی NPD Group منتشر شده، آمار فروش این هدفون‌ها برای اولین بار بیش از هدفون‌های سیمی شده است. این گزارش عنوان کرده است که هدفون‌های بلوتوثی، ۵۴ درصد از مجموع فروش دلاری هدفون‌ها و ۱۷ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارند.

بازار هدفون به طور کلی افزایش فروش ۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است اما هدفون‌های بی‌سیم، با رشدی دو برابری در این مدت روبرو شده‌اند. کاهش قیمت این هدفون‌ها، یکی از دلایل موفقیت آنها در بازار بوده است. طبق آمار منتشر شده، حدود ۳۰ درصد از هدفون‌های بلوتوثی فروخته شده در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶، قیمتی برابر یا کمتر از ۵۰ دلار داشته‌اند.

بن آرنولد (Ben Arnold) مدیر اجرایی بخش آنالیز NPD در این باره می‌گوید: "افزایش تبلیغات و معرفی محصولات جدید در بازار هدفون‌های بی‌سیم، باعث افزایش فروش آنها شده است. کاربران در حال حاضر، آینده‌ی هدفون‌ها را در این نوع از هدفون‌های بی‌سیم می‌بینند و اگر شایعات در مورد حذف شدن جک هدفون در آیفون بعدی صحیح باشند، شاهد افزایش فروش بیشتری در این بازار خواهیم بود."

برندهای Beats و LG در صدر جدول فروش هدفون‌های بلوتوثی قرار دارند. این دو برند، در مجموع ۶۵ درصد از فروش دلاری این نوع از هدفون‌ها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ را در اختیار دارند. برندهای Bose و Jaybird و Skullcandy، در رتبه‌های بعدی ۵ برند پرفروش این بازار قرار دارند.

آمار فروش هدفون

خبرهای منتشر شده، حذف جک هدفون از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را تایید کرده‌اند. اپل با حذف این جک قصد دارد خریداران را به استفاده از مبدل‌های لایتنینگ، هدفون‌های بلوتوثی و هدفون‌های مجهز به پورت لایتنینگ مجبور کند. این تصمیم اپل بدون شک در افزایش فروش هدفون‌های بلوتوثی تاثیر خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات