مشخصات کامل و رندرهای گلکسی نوت 7 در کنار Gear VR جدید فاش شد

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تنها ۴ روز تا رونمایی از فبلت پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ باقی مانده است و هر لحظه بازار اخبار و شایعات حول این گوشی هوشمند داغ‌تر می‌شود. امروز مشخصات کامل و رندرهای این گوشی در کنار تصویر و مشخصات هدست واقعیت مجازی Gear VR جدید سامسونگ منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در این چند هفته آن‌قدر خبر، شایعه و رندر در مورد گلکسی نوت ۷ فاش شده است. حال نه‌تنها رندرهای بسیار بیشتری نسبت به گذشته در دست داریم، بلکه تمامی مشخصات این گوشی هوشمند را هم می‌دانیم و علاوه بر آن، نخستین تصاویر را هم از هدست واقعیت مجازی Gear VR جدید سامسونگ داریم. تمامی این اطلاعات توسط یکی از مشهورترین افشاگران دنیای فناوری یعنی استیو همرستوفر (OnLeaks@) منتشر شده‌اند.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت ۷ می‌توان به صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی کواد اچ‌دی با پنل سوپرامولد و تراشه‌ای با بهره‌مندی از یک پردازنده ی ۸ هسته‌ای اشاره کرد. بسیاری معتقدند که این تراشه، همان اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده شده در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج است. گلکسی نوت ۷ دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود که قابل افزایش با کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی است. وظیفه‌ی تامین انرژی این مجموعه‌ی سخت‌افزاری قدرتمند نیز بر عهده‌ی یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این گوشی هوشمند از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و قابلیت ضبط ویدیوهای 4K بهره می‌برد. دوربین جلوی این پرچمدار نیز یک نمونه‌ی ۵ مگاپیکسلی است. از دیگر امکانات این گوشی هوشمند می‌توان به بهره‌مندی از پورت یو‌اس‌بی نوع سی و اسکنر عنبیه‌ی چشم اشاره کرد. گلکسی نوت ۷ دارای ۱۵۳.۵ میلی‌متر طول، ۷۳.۹ میلی‌متر عرض و ۷.۹ میلی‌متر ضخامت است. وزن آن نیز ۱۶۸ گرم است.

می‌دانیم که سامسونگ قصد دارد مشکل توجه به سری نوت را حل کند، چرا که سری نوت، همواره کمتر از سری اس این کمپانی مورد توجه کاربران قرار گرفته است، اما اگر اطلاعات فاش شده صحیح باشند، باید اعتراف کرد که احتمالا سامسونگ نخواهد توانست پس از ۵ ماه با ارائه‌ی مجدد محصولی با مشخصات سخت‌افزاری مشابه پرچمداران سری اس، کاربران را چندان خشنود کند. همرستوفر همچنین اعلام کرده است که قیمت گلکسی نوت ۷ در فرانسه حدود ۸۵۰ یورو خواهد بود.

New Gear VR

اما نسل جدید هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ، چیزی است که می‌تواند بسیاری از کاربران را خوشحال کند. همان‌طور که احتمالا از تصویر بالا متوجه شده‌اید، طراحی این هدست کاملا مشابه با نسل قبلی آن است. از نظر تغییرات نسبت به نسل‌های قبل، می‌توان این هدست را نیز تقریبا هم ردیف با نوت ۷ قرار داد. Gear VR جدید مشکی رنگ بوده و دارای یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی است. این هدست ۲۰۷ میلی‌متر عرض، ۱۲۲ میلی‌متر ارتفاع و ۹۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. در مقایسه با نسخه‌ی پیشین که ۱۹۸ میلی‌متر عرض، ۱۱۶ میلی‌متر ارتفاع و ۹۰ میلی‌متر ضخامت داشت، Gear VR جدید اندکی بزرگ‌تر است. وزن Gear VR-C جدید نیز ۳۰۰ گرم است.

نسخه‌ی جدید این هدست دارای زاویه‌ی دید ۱۱۰ درجه است که نسبت به نسخه‌ی پیشین با زاویه‌ی دید ۹۶ درجه، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. این هدست واقعیت مجازی، با تمامی گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۷ سازگار است و برای اتصال به این گوشی‌ها تنها به یک تبدیل میکرو یو‌اس‌بی به یو‌اس‌بی‌نوع سی نیاز خواهد داشت، که امیدواریم سامسونگ با قرار دادن آن در جعبه‌ی این هدست، کاربران را از خرید جداگانه‌ی این ابزار بی‌نیاز کند.

رندرهای گلکسی نوت ۷ را در زیر مشاهده می‌کنید.

galaxy note 7
galaxy note 7
galaxy note 7
galaxy note 7
galaxy note 7

آیا گلکسی نوت ۷ می‌تواند به موفقیتی عظیم دست یابد؟ آیا سامسونگ باید هدست واقعیت مجازی جدید خود را به کاربران این گوشی هوشمند هدیه دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات