به اعتقاد ردبول پیشرانه های رنو هنوز به اندازه کافی قوی نیستند

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود پیشرفت‌های محسوس پیشرانه‌های ساخت رنو در فصل جاری، کریستین هورنر مدیر تیم ردبول معتقد است این پیشرانه‌های هنوز به اندازه کافی قوی نیستند و نزدیک به ۴۷ اسب بخار توان کمتری نسبت به تیم پیشتاز مسابقات دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

توان بالای پیشرانه‌های مرسدس بنز بر همگان واضح است. اما رنو نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای در توسعه‌ و بهبود پیشرانه‌های خود داشته به نحوی که ردبول را به رقیب اصلی مرسدس بنز در مسابقت فصل جاری فرمول یک تبدیل کرده است. با این حال به اعتقاد کریستین هورنر مدیر تیم فرمول یک ردبول پیشرانه‌های ساخت رنو نزدیک به ۳۵ کیلووات (۴۷ اسب بخار) توان کمتری نسبت به مرسدس بنز تولید می‌کنند. در برخی مسابقات به لطف شاسی عالی ردبول که همواره زبانزد خاص و عام بوده، این تیم موفق به جبران توان کمتر خودروهای خود شده است. اما در برخی از پیست‌ها، قطعا وجود توان بیشتر کمک بسیاری به ردبول در کسب مقام خواهد کرد. به گزارش اتواسپرت هورنر در این خصوص گفت:

رنو پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. البته هنوز هم جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد. آن‌ها باید تلاش بیشتری برای هماهنگی بهتر بین پیشرانه و شاسی انجام بدهند. ما می‌دانیم که ۳۵ کیلووات از رقبا عقب هستیم. این مساله را تیم مهندسی رنو به ما اطلاع داده است. و ما هم‌چنین می‌دانیم که این تیم تلاش زیادی برای کاهش این فاصله می‌کند.

هر اندازه که رنو توان بیشتری در اختیار ردبول قرار می‌دهد، رقابت فصل جاری نیز جذاب‌تر دنبال می‌شود. با این حال رنو تا شروع فصل ۲۰۱۷ برنامه‌ای برای ارتقای اساسی پیشرانه ندارد. البته هورنر هنوز به فصل جاری و ادامه‌ی روند پیشرفت خود در آن امیدوار است. وی گفت:

ما امکاناتی داریم که می‌توانیم از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. به همین دلیل من امیدوار هستم که در ادامه‌ی فصل نیز می‌توانیم به روند پیشرفت خود ادامه دهیم.

در حال حاضر رقابت شدیدی بین فراری و ردبول برای کسب جایگاه دوم در جریان است. تیم اتریشی مسابقات فرمول یک با اختلاف تنها یک امتیاز در رده‌ی سوم قرار دارد.

ردبول فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات