مدل 2016 گوشی گلکسی A8 سامسونگ در بنچمارک ها رویت شد

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل جدید گوشی‌هوشمند گلکسی A8 در بنچمارک GFX Bench رویت شده که با توجه به اطلاعات این بنچمارک، مدل جدید گوشی‌ یاد شده از نظر رم، سیستم‌عامل و سایر مشخصات ارتقا یافته است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌هوشمند گلکسی A8 یکی از باریک‌ترین محصولات سامسونگ محسوب می‌شود و میزان حضور این محصول در بازار تا حدی نامشخص است. این دستگاه از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی بهره می‌برد و پردازنده آن اسنپدراگون ۶۱۵ است. البته گلکسی A8 در مدل دیگری با پردازنده اکسینوس ۵ اوکتا نیز تولید شده است. این گوشی‌هوشمند از ۲ گیگابات حافظه رم بهره می‌برد و رزولوشن نمایشگر آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. لازم به ذکر است که فریم این دستگاه از جنس فلز تولید شده است. با توجه به این مشخصات، می‌توان گلکسی A8 را از جمله دستگاه‌های میان‌رده امروزی به حساب آورد، اما به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته تا در سال جاری، مدل ارتقا یافته و جدید این محصول را نیز عرضه کند. مدل اکسینوسی ۲۰۱۶ گوشی مورد اشاره در بنچمارک جی‌اف‌ایکس بنچ مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اطلاعاتی که این بنچمارک از این دستگاه ثبت کرده، به نظر می‌رسد با یک گوشی‌هوشمند که بین سطح بالا و سطح متوسط قرار دارد، مواجه خواهیم بود. با نگاهی به مشخصات این مدل از گلکسی A8 می‌توان آن را جز پرچمدارانی به حساب آورد که قیمت مناسبی دارند. بدین طریق گلکسی A8 امسال را می‌توان به نوعی رقیب محصولاتی چون وان‌پلاس ۳ یا ZTE Axon 7 دانست.

بنا به مشخصات منتشر شده در GFX Bench، مدل جدید گوشی‌هوشمند یاد شده از نمایشگری به ابعاد ۵.۱ اینچ بهره می‌برد که در این صورت نسبت به مدل قبلی خود کوچک‌تر شده است. البته در لیستی که در Zauba منتشر شده، سایز این نمایشگر بزرگ‌تر اعلام شده است. در هرحال، رزولوشن نمایشگر این محصول ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود که دقیقا شبیه به مدل ۲۰۱۵ آن است. اما مدل ۲۰۱۶ گلکسی A8 از نظر حافظه رم ارتقا یافته و حالا این دستگاه از ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد. پردازنده مدل جدید گوشی‌هوشمند یاد شده نیز به اکسینوس ۷ اوکتا تغییر یافته است. این پردازنده شامل هشت هسته با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز بوده و چیپ پردازشی آن نیز ARM Mali-T760 MP8 در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی ذخیره‌سازی این گوشی‌هوشمند ۳۲ گیگابایت است که حدود ۲۵ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. علاوه بر این با توجه به چیپ گرافیکی مدل امسال گلکسی A8، این دستگاه می‌تواند از محتواهایی که بر پایه Open GL ES 3.1 هستند پشتیبانی کند. از آنجا که مدل ۲۰۱۵ این دستگاه از درگاه کارت حافظه جانبی میکرو‌اس‌دی پشتیبانی می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود این مدل نیز همین ویژگی را ارائه دهد و در نتیجه کاربر از بابت حافظه داخلی ذخیره‌سازی نگرانی چندانی نخواهد داشت.

گلکسی A8 جدید از یک دوربین پشتی ۱۵ مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی ۴.۷ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این محصول مجهز به تعداد زیادی سنسور است که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند. سیستم‌عامل پیشفرض دستگاه نیز اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو اعلام شده که البته به رابط کاربری انحصاری سامسونگ مزین خواهد شد. در مورد ظرفیت باتری مدل جدید گوشی‌هوشمند Galaxy A8 اما، تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی در دسترس قرار ندارد، اما از آنجا که مدل ۲۰۱۵ این دستگاه ظرفیتی ۳۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی داشته، به نظر می‌رسد مدل جدید نیز ظرفیتی در همین حدود داشته باشد. با پشتیبانی پردازنده این مدل جدید از فناوری BIG.little و نیز اندازه نمایشگر و رزولوشن آن، از نظر تئوری باتری مورد اشاره قادر خواهد بود به مدت ۴ تا ۵ ساعت کار مداوم سنگین را دوام بیاورد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید تا زمانی که گوشی‌هوشمند یاد شده را مورد بررسی واقعی قرار ندهیم نمی‌توان اظهار نظر درستی در مورد میزان مصرف باتری آن کرد.

مدل ۲۰۱۶ گوشی‌هوشمند گلکسی A8 به نظر ارتقا خوبی داشته، اما آیا این میزان ارتقا ارزش خرید مدل جدید را دارد؟ نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات