محققان موفق به ساخت باتری‌ های گرافنی با شارژدهی و طول عمر بالاتر شدند

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از محدودیت‌های اصلی محصولات امروزه‌ی دنیای فناوری مربوط به باتری‌ آن‌ها است. محققین استرالیایی موفق به توسعه‌ی نوعی از باتری با استفاده از گرافن با خصوصیاتی ویژه شده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌های موبایل، ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های امروز بازار فناوری با وجود پیشرفت‌های زیاد در زمینه شارژ سریع و بالا رفتن ظرفیت باتری هنوز مشکل تامین انرژی دارند. از طرفی دیگر باتری‌های استفاده شده خیلی هم برای محیط زیست مفید به نظر نمی‌رسند.

در استرالیا و در دانشگاه Swinburne، دکتر هان لین موفق به ساخت نوع جدیدی از باتری شده است. این باتری قابلیت انعطاف دارد، در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ می‌شود و می‌تواند میلیون ها بار به صورت کامل تخلیه شود. بنابراین می‌توان گفت از این باتری می‌توان برای مدت زمان خیلی طولانی استفاده کرد. این باتری توسط گرافین ساخته شده و در مقایسه با باتری‌های لیتیومی دوست‌دار محیط زیست به حساب می‌آید.

گرافن‌ ورقه‌ای نازک به اندازه یک لایه اتم کربن است. این ماده‌ی شفاف با ویژگی‌های بی‌نظیر کاربردهای فراوانی در صنایع دارد. ساختار دو بعدی و نحوه‌ی قرارگیری اتم‌های کربن در کنار هم که مثل کندوی زنبورهای عسل بوده ویژگی متمایز ظرفیت بالای ذخیره‌سازی انرژی را به آن بخشیده است.

هان لین به کمک فناوری پرینت سه‌ بعدی توانسته روشی ارزان‌تر برای تولید گرافن پیدا کند؛ در نتیجه محصول ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده خواهد رسید. انعطاف بالا، شارژ سریع در کنار ظرفیت بالای ذخیر‌ه‌سازی ویژگی‌های این باتری هستند که باعث می‌شود به خصوص برای محصولات پوشیدنی محصولی جذاب به نظر برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات