سونی بخش باتری‌ های خود را به شرکت ژاپنی Murata خواهد فروخت

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی که از پیشگامان تجاری‌سازی باتری‌های لیتیوم-یونی به‌ شمار می‌رود به تازگی از برنامه‌اش برای فروش بخش باتری‌های خود به شرکت Murata خبر داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بخش تولید باتری‌های سونی این روزها حال و روز مناسبی ندارد و جزو بخش‌های ضررده این شرکت محسوب می‌شود. شرکت خریدار این بخش یک شرکت ژاپنی فعال در تولید قطعات الکترونیکی است. سونی از سال ۱۹۷۵ وارد تجارت باتری شد و ۱۶ سال بعد به عنوان اولین شرکتی که موفق به تجاری‌سازی تولید باتری‌های لیتیوم-یونی شده است، نامش را در این صنعت جاودانه کرد. برنامه‌ریزی برای فروش این بخش در راستای تلاش‌های شرکت برای حذف بخش‌های ضررده صورت گرفته است.

شرکت Murata به احتمال زیاد بخش تجهیزات انرژی سونی و کارخانه‌های زیرمجموعه‌ی تولیدی آن واقع در چین و سنگاپور را تصاحب خواهد کرد. بخش تولید شارژرهای یو‌اس‌بی و باتری‌های آلکالاین نیز بخشی از این قرارداد خواهند بود. برخلاف قسمت مربوط به سنسورهای سونی که سودآوری خوبی برای این شرکت دارد، بخش باتری هزینه‌ی زیادی برای سونی داشته است.

تجارت بخش باتری‌های لیتیوم یونی در سال‌های اخیر با تغییراتی همراه بوده است به طوری که بازیگرانی مانند سامسونگ، ال‌جی و پاناسونیک بازار را در دست گرفته‌اند. سامسونگ در سال‌های اخیر بخش عمده‌ی تجارت باتری‌های کوچک لیتیوم-یونی را در اختیار دارد. سونی اعلام کرده است کارهای انتقال این بخش احتمالا تا ماه مارس ۲۰۱۷ (فروردین ماه) به طول خواهد انجامید. کازو هیرای در فروش بخش‌هایی که سوددهی ندارد مصمم است و احتمالا در آینده نیز شاهد این چنین تصمیماتی از جانب او باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات