گوشی هوشمند Sharp Basio 2 با طراحی متفاوت معرفی شد

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند Sharp Basio 2 نام جدیدترین محصول کمپانی ژاپنی شارپ است که علیرغم حضور کمرنگ در بازارهای جهانی، تلاش می‌کند تا سهم خود از بازار کشور ژاپن را افزایش دهد. این گوشی با طراحی متفاوتی عرضه شده و دارای دکمه‌های فیزیکی دسترسی به تماس و ای‌میل و پیامک است. بعلاوه، دوربین آن نیز با یک کاور محافظت می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شارپ به عنوان آخرین محصول خود در بازار تلفن‌های همراه، از یک تلفن هوشمند اندرویدی رونمایی کرده که دارای طراحی متفاوت نسبت به دیگر گوشی‌ها است و به نظر می‌رسد تنها برای بازار ژاپن طراحی شده باشد. این گوشی هوشمند که Sharp Basio 2 نام دارد، مشخصاتی معمولی مانند دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی اندرویدی دارد.

Basio 2 SHV36 نام کامل گوشی جدید شارپ است. این گوشی هوشمند مجهز به یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی IGZO با کیفیت 720P است. این گوشی مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز، اندروید ۶.۰ مارشمالو برای آن در نظر گرفته شده است.

اما نکته‌ی جالب در مورد این گوشی، طراحی خاص دکمه‌های ناوبری آن است. سه دکمه‌ی فیزیکی در پایین دستگاه طراحی شده‌اند که یکی از آنها مانند تمامی گوشی‌های هوشمند به دکمه‌ی هوم اختصاص دارد. اما دو دکمه‌ی دیگر عملکردی متفاوت نسبت به دیگر گوشی‌های اندرویدی دارند. یکی از این دکمه‌ها برای دسترسی به اپلیکشن Phone و تماس‌ها است و دیگری برای دسترسی به ایمیل‌ها و پیامک‌ها طراحی شده است. هر سه دکمه مجهز به نور LED هستند. علاوه بر آن، امکان اختصاص سه دکمه‌ی میان‌بر در پایین صفحه‌نمایش به کاربر داده می‌شود که می‌تواند برای دسترسی به مخاطبان از آنها استفاده کند. از دیگر امکانات نرم‌افزاری پیش‌فرض این گوشی نیز می‌توان به ذره‌بین مخصوص آن اشاره کرد.

sharp basio 2

نکته‌ی جالب دیگر که در طراحی گوشی جدید شارپ لحاظ شده استفاده از یک کاور برای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن است که مانند طراحی دوربین در نسل‌های قدیمی گوشی‌های تلفن همراه است. البته فلش دوربین بیرون از این کاور تعبیه شده تا کاربر در صورت نیاز، از آن به عنوان چراغ قوه استفاده کند. از دیگر امکانات دوربین نیز می‌توان به دکمه‌ی شاتر فیزیکی اشاره کرد. این گوشی از لحاظ مقومت در برابر مواد نیز گواهینامه‌ی IP55/IP58 را دریافت کرده است.

از دیگر امکانات گوشی Basio 2 می‌توان به پشتیبانی از اتصالات Cat.6 LTE، وای‌فای، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و باتری ۲۸۱۰ میلی‌آمپری اشاره کرد. این گوشی از تاریخ ۵ آگوست در رنگ‌های آبی، قرمز و طلایی به بازار عرضه خواهد شد و در مورد قیمت احتمالی آن نیز خبری منتشر نشده است.

sharp basio 2
sharp basio 2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات