ال جی دیسپلی از کاهش ۹۱ درصدی سود عملیاتی خود خبر داد

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه درآمد ال‌جی دیسپلی طی سه ماهه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته، اما سود عملیاتی این بخش از کمپانی ال‌جی شاهد کاهش ۹۱ درصدی بوده است، به طوری که ال‌جی دیسپلی خبر از ضرری ۴.۶ میلیارد دلاری در بهار ۲۰۱۶ داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ال‌جی دیسپلی اعلام کرده که درآمد این کمپانی در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قریب به ۱۳ درصد کاهش یافته، هرچند کاهش سود عملیاتی این کمپانی بیش از ۹۱ درصد برآورد شده است. ال‌جی دیسپلی هرچند در سه ماهه‌ی اول سال جاری آمار خوبی را از عملکردش ارائه کرد، اما این موضوع نتوانسته وضعیت کمپانی در سه ماهه‌ی دوم را بهبود بخشد. ال‌جی دیسپلی در جریان سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی ضرری ۴.۶ میلیارد دلاری را متحمل شده است.

با وجود ضرر خالص تحمیل شده به ال‌جی دیسپلی، این کمپانی برای هفدهمین فصل متوالی سود عملیاتی مثبت را گزارش داده است. با توجه به شرایط، فعالیت در بازار نمایشگر‌ها رفته‌رفته سخت‌تر می‌شود. تولید نمایشگر‌های LCD دیگر سوددهی گذشته را ندارند و بسیاری از کمپانی‌ها درصدد روی آوردن به پنل‌های OLED در محصولات خود هستند. ال‌جی دیسپلی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرده که باید طیف محصولات خود در حوزه‌ی نمایشگر‌ها را افزایش دهد تا بتواند به چالش‌های موجود در بازار که توسط دو عامل کاهش قیمت پنل‌ها و گستردگی ال‌سی‌دی‌های چینی تحمیل می‌شود، پاسخ دهد.

رقابت در این حوزه به اندازه‌ای شدید است که سامسونگ، دیگر کمپانی کره‌ای تولید پنل‌های OLED شفاف خود را متوقف کرده است. این کمپانی اعلام کرده نبود تقاضا برای این محصولات باعث توقف تولید این پنل‌ها شده است.

رقابت شدید در این حوزه می‌تواند عرضه‌ی نمایشگرهای جدید مبتنی بر تکنولوژی OLED را جلو بیاندازد. برای مثال می‌توان به نمایشگر‌های منعطفی اشاره کرد که شاید در آینده‌ی نزدیک شاهد استفاده‌ از آن‌ها در محصولات تجاری بصورت گسترده باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات