شرکت AAA به رکورد تعمیر ۳۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ رسید

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انجمن خودروی آمریکا (AAA) در هفته­‌ی جاری اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ به تعمیرات و سرویس‌دهی حدود ۳۲ میلیون خودروی در راه مانده پرداخته است که این تعداد بیش از آمار تمام سالیان گذشته است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بررسی و مطالعات جدید شرکت AAA نشان داده که بیشتر مردم با مشکلاتی همچون خالی‌شدن باتری، پنچری تایر‌ها، تمام‌شدن سوخت و قفل شدن در خودرو بوده است. ماریام علی، مدیر روابط عمومی شرکت AAA در این مورد گفت که این بررسی، بیشتر بر روی این‌گونه از مشکلات تمرکز کرده است تا خرابی‌های مکانیکی دیگر.

از جمله نتایج این مطالعه این است که خودروهایی با کارکرد کمتر از ۵ سال بیشتر با مشکلاتی از جمله پنچری تایرها، قفل‌شدن درب خودرو و اتمام سوخت مواجه هستند. کلیف رود، مدیر تعمیرات خودروی شرکت AAA، وقوع این مشکلات را به برخی از ویژگی‌های خودروهای جدید نسبت داد. وی اشاره کرد که مشکل پنچری تایرها به دلیل رواج تایرهای پوسته نازک است که در مقابل خرابی‌ها آسیب پذیرترند و همچنین حذف‌شدن تدریجی زاپاس از خودروها نیز یکی دیگر از دلایل این موضوع است. وی در رابطه با موضوع سوییچ‌ها گفت: "حذف سوییچ‌ از خودروها و ورود و استارت بدون کلید در هنگام نزدیک شدن به خودرو می‌تواند موجب خالی‌شدن باتری خودروها شود. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر قفل شدن درب خودرو با موتور روشن و بیرون ماندن راننده  به دست ما رسیده است." در رابطه با مساله‌ی سوخت­ خودرو، به نظر می‌رسد که برخی رانندگان از اطلاعاتی که بسیاری از سازندگان خودروها مهیا کردند، استفاده نمی‌کنند. علی می‌گوید طبق آماری که شرکت AAA مهیا کرده است، نشان می‌دهد که بسیاری از رانندگان حتی پس از دیدن هشدار اتمام سوخت، سوخت‌گیری را پشت گوش می‌اندازند.

برای خودروهایی با کارکرد ۶ الی ۱۰ سال، مطالعات این شرکت نشان داده است که بیشتر مشکلات آن‌ها مربوط به باتری خودرو می‌باشد. این سازمان علت این موضوع را فرسودگی باتری‌ها اعلام می‌کند و پیشنهاد می‌کند که سلامت باتری خودرو هر ۳ الی ۵ سال بررسی شود.

برای پیشگیری از این وقوع این‌گونه از مشکلات ذکر شده، این شرکت نکات کاربردی خوبی را ارائه داده است که به شرح زیر است:

از وجود و سالم بودن زاپاس خودرو اطمینان حاصل کنید، حواستان به تایر خودرو باشد و از همراه داشتن سوییچ خودرو اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که سوخت‌گیری را پیش از رسیدن سوخت به حد بحرانی فراموش نکنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات