مسدوده‌کننده‌های موبایل برای سلامت افراد و شبکه‌های مخابراتی مضر هستند

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از مسدودکننده‌ی تلفن همراه در برخی از مراکز عمومی رواج دارد. برخی از این مسدودکننده‌ها امواج مضری دارند که نصب آنها نیز غیرمجاز است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد محدودکننده‌های موبایل اعلام کرد: «استفاده از مسدودکننده‌های موبایل (jammer) فقط با دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجاز است.»

حسین فلاح جوشقانی ادامه داد:«ضوابط فنی و مقررات مسدودکننده‌های موبایل از سال ۱۳۸۸ در کشور لازم اجرا بوده است. بر اساس ضوابط مذکور استفاده از مسدودکننده‌های تلفن همراه تنها در صورت دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فقط در مواردی که این مصوبه ذکر کرده، مجاز است.»

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: «عمده‌ی مسدودکننده‌های غیر مجاز دارای توان تشعشعی بالاتر از حد استاندارد هستند. این تشعشعات غیرمجاز علاوه بر آسیب رساندن به شبکه‌های ارتباطی و اختلال در خدمت رسانی به مردم، سلامت افرادی که در آن محیط و در معرض این امواج قرار دارند را به خطر می‌اندازند.»

فلاح جوشقانی در مورد عواقب استفاده از مسدودکننده‌های غیرمجاز توضیح داد: «افرادی که بدون دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدودکننده‌های موبایل (jammer) استفاده کرده و در شبکه‌ی رادیویی اپراتورهای تلفن همراه اختلال ایجاد می‌کنند، دستگاه‌های غیرمجاز آنها جمع‌آوری شده و به صورت قانونی با آنان برخورد می‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات