گزارش مالی توییتر در سه ماهه‌ دوم سال ۲۰۱۶: ضرر ۱۰۷ میلیون دلاری با وجود دو برابر شدن درآمد تبلیغاتی

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرده که با وجود دو برابر شدن درآمد تبلیغاتی، متحمل ۱۰۷ میلیون دلار ضرر و زیان شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

توییتر گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرده که نشان از مشکل بزرگ این کمپانی برای جذب کاربران دارد، اما به نظر می‌رسد این شبکه‌ی اجتماعی راه‌حل‌هایی را برای این مشکل دارد. البته با توجه به اینکه سهامداران و تحلیل‌گران در وال‌استریت امید چندانی به روند رو به افزایش کاربران ندارند، سهام توییتر با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شده است. همانطور که اشاره کردیم درآمد توییتر در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با افزایش کمی همراه شده است که نشان از پتانسیل خوب این سرویس با وجود کاهش رشد کاربران دارد. در صورتی که توییتر نتواند تعداد کاربران خود را افزایش داده یا درآمد خود از کاربران فعلی را بالا ببرد، باید در برابر سهامدارانش پاسخگو بوده و همچنین فشار بیشتری را در بازار رقابتی که کمپانی‌هایی نظیر فیسبوک در آن‌ها حاضر هستند، تحمل کند.

درآمد توییتر در فصل دوم سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایش ۲۰ درصدی به ۶۰۲ میلیون دلار رسیده است. از درآمد ۶۰۲ میلیون دلاری توییتر، ۵۳۵ میلیون دلار از طریق تبلیغات در این شبکه‌ی اجتماعی به دست آمده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشدی ۲۲۶ درصدی است. رشد بزرگ درآمد توییتر از مسیر تبلیغات را باید بخشی از سیاست‌ها و تلاش‌های توییتر برای افزایش درآمد به ازای هر یک از کاربرانش خواند. توییتر با کاهش رشد تعداد کاربرانش، هم‌اکنون بیش از ۳۱۳ میلیون کاربر فعال دارد. براساس آمار منتشر شده رشد کاربران فعال توییتر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کمتر از ۳ درصد بوده است. توییتر با وجود افزایش جزئی درآمد و دو برابر شدن میزان درآمد تبلیغاتی شاهد ضرر ۱۰۷ میلیون دلاری است.

براساس گفته‌های جک دورسی، مدیرعامل توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی منعکس کننده‌ی اتفاقاتی است که هم اکنون روی می‌دهد. این اظهار نظر نشان از این دارد که توییتر در حال تبدیل شدن به یک هاب خبری مدرن است. اخیرا توییتر در فروشگاه اپلیکیشن‌های iOS از شاخه‌ی شبکه‌های اجتماعی خارج شده و به شاخه‌ی اپلیکیشن‌های خبری رفته است. یکی از چالش‌های توییتر در مسیر افزایش تعداد کاربران، اصلاح درک کاربران از توییتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات