آیفون احتمالا از سال ۲۰۱۸ به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در حال کار روی ارائه‌ی قابلیت اسکن عنبیه‌ی چشم روی گوشی‌های آیفون است. تولید این آیفون‌ها می‌تواند از سال ۲۰۱۸ آغاز شود. دیجی‌تایمز گزارش داده که علاقه‌مندی به قابلیت‌های بیومتریک پیشرفته در گوشی‌های هوشمند، در سطح گسترده‌ای افزایش یافته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت اپل در حال حاضر، روی آیفون‌هایی کار می‌کند که دارای قابلیت اسکن عنبیه‌ی چشمی هستند. احتمال می‌رود که تولید این آیفون‌ها از سال ۲۰۱۸ آغاز شود. طبق گزارش منتشر شده از دیجی‌تایمز، علاقه‌مندی به قابلیت‌های بیومتریک پیشرفته در گوشی‌های هوشمند، در سطح وسیعی افزایش یافته است.

اسکن عنبیه به طور بالقوه می‌تواند به جای تاچ آیدی (Touch ID) به عنوان روشی برای تایید هویت کاربران در انجام فعالیت‌هایی مانند پرداخت صورت حساب و قفل‌گشایی یک دستگاه iOS مورد استفاده قرار بگیرد. عنبیه یا همان ماهیچه‌های رنگی دایره‌ای شکل چشم، دارای الگوی پیچیده و تصادفی است که برای هر شخص منحصر به فرد است.

شایعات حاکی از آن است که شرکت اپل از مدت‌ها قبل به دنبال استفاده از اسکنر عنبیه‌ی چشمی در آیفون و آیپد بوده است. این فناوری می‌تواند باعث علاقه‌مندی بیش‌تری در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند شده و کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کند. طبق گزارش‌ها و اسناد فاش شده، شرکت سامسونگ قرار است در فبلت گلکسی نوت 7 که در تاریخ ۱۲ مرداد ماه رونمایی خواهد شد، از فناوری تشخیص عنبیه‌ی چشم استفاده کند.

در حال حاضر پیاده‌سازی اسکنر عنبیه دارای برخی از مزایای جالب توجهی شامل نیاز نداشتن به ارتباط مستقیم و نزدیک برای قفل‌گشایی دستگاه و سرعت بالای قفل‌گشایی نسبت به تاچ آیدی است. اما در نقطه‌ی مقابل، این فناوری ناتوانی‌هایی مانند عملکرد ضعیف یا عملکرد بد و ضعیف در نور کم و چشم‌های جراحی شده دارد.

تا به حال، دیجی‌تایمز منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی نبوده است؛ بنابراین باید منتظر تایید این شایعه‌های احتمالی باشیم. اما مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیل‌گر امنیتی KGI، عقیده دارد که اپل درحال برنامه‌ریزی برای معرفی ویژگی‌های بیومتریک شامل اسکن صورت یا عنبیه‌ی چشمی در آیفون‌های آینده است. کو حدس می‌زند که این آیفون در سال ۲۰۱۷ رونمایی شود؛ در عین حال، وی اظهار کرده که احتمال آماده نبودن چنین قابلیت پیشرفته‌ای برای این تاریخ دور از ذهن نیست.

در حال حاضر هیچ شایعه‌ای درباره‌ی آیفون ۲۰۱۸ منتشر نشده اما شایعه شده است که آیفون 2017 با تغییراتی بنیادین در طراحی مانند نمایشگر OLED لبه به لبه که با دکمه‌ی هوم، دوربین و حسگر تاچ آیدی یکپارچه شده، همراه خواهد بود. شارژ بی‌سیم، پردازنده‌ی A11 سریع‌تر و بدنه‌ی تمام شیشه‌ای مانند آیفون 4 از دیگر احتمالات ممکن بوده که می‌توانند در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ استفاده شوند.

نظر شما در مورد نسل بعدی آیفون‌های شرکت اپل چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات