AMD از حافظه‌ی مبتنی بر فلش SSG، برای افزایش عملکرد کارت گرافیک رونمایی کرد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت AMD از فناوری جدید گرافیک حالت جامد (SSG) به کار گرفته شده در کارت گرافیک سری Radeon، رونمایی کرده است. این فناوری در جهت افزایش سرعت عملکرد پردازنده‌های گرافیکی ویژه‌ی رندرینگ و محاسبات سنگین گرافیکی (workstation) ساخته شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت AMD در رقابت با پردازنده‌ی گرافیکی Quadro P6000 انویدیا، از فناوری جدید حافظه‌ی مبتنی‌بر فلش موسوم به SSG برای استفاده در کارت گرافیک سری Radeon رونمایی کرده است. این فناوری که گرافیک حالت جامد نام دارد (Solid State Graphics) در جهت افزایش سرعت در عملکرد پردازنده‌های گرافیکی ویژه‌ی رندرینگ و محاسبات سنگین گرافیکی (workstation) ساخته شده است.

شعبه‌ی مستقر در شهر سانیوِیل کالیفرنیای شرکت ای‌ام‌دی، اظهار کرده است که در حال توسعه‌ی یک کیت Radeon Pro با یک ترابایت حافظه‌ برای مدیریت و به کارگیری مجموعه داده‌ی نرم‌افزارها هستند. این شرکت کیت توسعه دهنده‌ی ۱۰۰۰۰ دلاری خود را برای تحویل در سال ۲۰۱۷ ارائه می‌دهد. کیت توسعه دهنده‌ی گرافیک حالت جامد Radeon، دارای یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مبتنی‌بر فلش غیرفرار خواهد بود. شرکت ای‌ام‌دی در جریان کنفرانس فناوری گرافیکی SIGGRAPH شهر آناهایم کالیفرنیا از فناوری SSG رونمایی کرد.

گرافیک حالت جامد amd

راهکار پیشنهادی جدید شرکت ای‌ام‌دی برای موج بعدی محتوای گرافیکی مانند محصولات ویدیویی 8K، رندرینگ‌های با رزولوشن بالا، ایجاد محتوای گرافیکی واقعیت مجازی یا دیگر پردازش‌های گرافیکی مربوط به اکتشاف نفت و گاز، مهندسی محاسباتی، تصویربرداری‌های پزشکی و دیگر علوم مربوط به زندگی ایده‌آل خواهد بود.

نایب رییس و معمار ارشد گروه فناوری Radeon آقای راجا کُدوری (Raja Koduri) در مصاحبه‌ای با وب‌سایت VentureBeat توضیح داد:

ایجاد محتوای هنری، علمی و نرم‌افزارهای مهندسی تجسمی نیازمند پردازش مجموعه داده‌های عظیمی است که به مراتب بیش‌تر از ظرفیت حافظه‌ی کارت‌های گرافیکی موجود است.

او در ادامه اظهار کرد:

SSG یک حافظه‌ی سریع در کنار پردازنده‌ی گرافیکی است.

محدودیت‌های جاری باعث تقسیم کردن داده‌ها برای پردازش انفرادی و سپس ادغام آن‌ها به وسیله‌ی نرم‌افزار می‌شود که اغلب دلیل کاهش سرعت پردازشی چشم‌گیر در واکشی داده‌های اضافی از حافظه‌ی رم سیستم است. مشکلات مربوط به داده‌های عظیم، توسعه‌دهندگان را از شیوه‌ی استفاده از مزایای پردازنده‌های گرافیکی فعلی دل‌سرد می‌کند. بهره‌مندی از حافظه‌ی گرافیک حالت جامد Radeon Pro در رابطه با مشکل داده‌های بزرگ پردازنده‌ی گرافیکی، عملکرد را بهبود بخشیده و به صورت هیجان‌انگیزی بهره‌وری کاربر را افزایش خواهد داد.

در فناوری قبلی پردازنده‌های گرافیکی، هنگامی که داده‌ی مورد نظر در حافظه‌ی گرافیکی موجود نباشد، رایانه به واسطه‌ی درخواست از واحد پردازش مرکزی (CPU)، اقدام به فراخوانی داده کرده و سپس دوباره محتوا را از حافظه‌ی CPU یا دیسک سخت دریافت می‌کند. این فرآیند طولانی و آهسته، باعث کاهش سرعت پردازنده‌ی گرافیکی در اجرای محاسبات می‌شود. اما خوشبختانه با بهره‌مندی از این فناوری جدید، یک ترابایت از داده در نوع جدیدی از سیستم حافظه برای پشتیبانی از واحد پردازش مرکزی در دسترس خواهد بود. در واقع، پردازنده‌ی گرافیکی می‌تواند بدون مراجعه به CPU، داده‌های بسیار زیادی را واکشی کند.

نرم‌افزارهای مربوط به کیت‌های توسعه‌دهنده فعلی نیز قابل قبول هستند. کیت توسعه‌دهنده با قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به فروش خواهد رسید.

گرافیک حالت جامد (SSG) شرکت AMD را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات