سامسونگ از فونت اختصاصی SamsungOne رونمایی کرد

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
داشتن فونت اختصاصی برای شرکت‌های حوزه‌ی فناوری واقع در دره‌ی سیلیکون به رقابتی جدی بدل شده است. هم‌اکنون هریک از شرکت‌های اپل، مایکروسافت و گوگل فونت سفارشی مخصوص به خود دارند. حالا هم شرکت سامسونگ با مجموعه فونت سامسونگ‌وان خود، از قافله عقب نمانده و به این رقابت پیوسته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

داشتن فونت سفارشی میان شرکت‌های عظیم حوزه‌ی فناوری دره‌ی سیلیکون، بسیار محبوب شده است. شرکت گوگل مجموعه فونت Roboto را برای خود توسعه داده است که اساس بسیاری از نرم‌افزارهای دارای طراحی متریال است. شرکت اپل فونت سفارشی San Fransisco را طراحی کرده که اخیرا به فونت پیش‌فرض همه‌ی دستگاه‌های اپلی تبدیل شده است. شرکت مایکروسافت هم با وجود این که شخصا اقدام به توسعه‌ی Segoe نکرده اما استفاده از این فونت را به محصولات خود اختصاص داده و از آن به عنوان یک بخش اصلی در برندهای مایکروسافت، ویندوز و آفیس استفاده می‌کند.

فونت SamsungOne
مقاله‌های مرتبط:

    هم‌اکنون، شرکت سامسونگ هم با رونمایی از مجموعه فونت SamsungOne، به این جمع پیوسته است. سامسونگ با توسعه‌ی سبک حروف اختصاصی، قصد دارد تا هویت بصری سازگار و جهانی را به طیف گسترده‌ای از محصولات خود اعطا کند. سامسونگ‌وان با تمرکز روی خوانایی، برای استفاده در مجموعه دستگاه‌های متنوع شرکت سامسونگ از جمله گوشی‌های هوشمند تا دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند تلویزیون‌ها، یخچال و فریزر به علاوه‌ی بازاریابی محصولات سامسونگ و تبلیغات طراحی شده است. این مجموعه فونت با ماهیتی بین‌المللی در صنعت فناوری، از ۴۰۰ زبان مختلف و بیش از ۲۵۰۰۰ کاراکتر پشتیبانی می‌کند.

    فونت SamsungOne

    مجموعه فونت سامسونگ‌وان از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به فونت Droid Sans اصلی اندروید که در حال حاضر با تزئینات بیش‌تر در حروف تحت عنوان Roboto معرفی شده، دارد. مجموعه فونت سامسونگ‌وان در مقایسه با فونت Roboto، به طرز محسوسی دارای تزئینات نگارشی در پایین حرف “l” و خمیدگی کم‌تر حروف “c”، “s” و “a” است که در کل بلندتر و نازک‌تر از حروف موجود در فونت روبوتو است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، از منظر مقایسه، فونت روبوتو از حس استحکام بیش‌تری برخوردار است؛ درحالی که حروف سامسونگ‌وان حس سستی و ضعیف بودن را به کاربر القا می‌کنند.

    فونت SamsungOne

    شرکت سامسونگ مجموعه فونت سامسونگ‌وان را بر اساس ۸ اصل انسان‌گرایی، یکپارچگی، خود توانگری، تمایز، جهانی بودن، مقیاس‌پذیری، حرفه‌ای بودن و با دوام بودن طراحی کرده است. ممکن است که موارد یاد شده، برای یک فونت زیادی به نظر برسد! اما، حتی اگر سامسونگ‌وان همه‌ی اصول هشت‌گانه‌ی یاد شده را القا نکند، این فونت دارای تخصص و دانش در ساختمان طراحی خود است. سامسونگ با طراحی مجموعه فونت اختصاصی، قصد دارد هویت بصری محصولات خود را از اندروید خالص شرکت گوگل متمایز کند.

    فعلا هیچ تاریخ قطعی برای استفاده از مجموعه فونت سامسونگ‌وان در محصولات شرکت سامسونگ تعیین نشده است؛ اما احتمال معرفی آن با فبلت گلکسی نوت 7 بسیار زیاد است.

    کدام یک از فونت شرکت‌های مختلف حوزه‌ی فناوری را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات