تحلیلگران: فروش یک میلیارد دستگاه آیفون عاملی برای افزایش ارزش سهام اپل است

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را امشب منتشر می‌کند. با وجود پیش‌بینی برای کاهش فروش آیفون در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، گمانه‌ها افزایش ارزش سهام اپل را به دلیل فروش بیش از یک میلیارد دستگاه آیفون طی حیات این گوشی هوشمند پیش بینی می‌کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی را امشب منتشر می‌کند. بسیاری از کارشناسان و خود اپل انتظار دارند تا درآمد این کمپانی طی سه ماهه‌ی دوم به دلیل کاهش فروش آیفون در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش پیدا کند.

اپل انتظار دارد تا در فصل دوم سال ۲۰۱۶ میلادی درآمدی ۴۱ تا ۴۳ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با ۴۹.۶ میلیارد دلار سال گذشته نشان از کاهش ۱۸ درصدی دارد. تحلیل‌گران وال استریت نیز پیش‌بینی کرده‌اند که اپل درآمدی ۴۲.۱ میلیارد دلاری را کسب می‌کند.

براساس گمانه‌زنی‌های صورت گرفته اپل در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی حداقل ۴۰ میلیون دستگاه آیفون دیگر به فروش خواهد رساند که مجموع کل آیفون‌های به فروش رفته توسط این کمپانی را در طول حیات این گوشی هوشمند به بیش از ۹۸۷ میلیون دستگاه افزایش خواهد داد. در صورتی که در ماه جولای نیز در حدود ۱۳ میلیون دستگاه آیفون به فروش رفته باشد، مجموع آیفون‌های عرضه شده به بازار به بیش از یک میلیارد دستگاه بالغ خواهد شد.

دستیابی به فروش یک میلیارد دستگاه آیفون

اپل زمانی به آمار فروش یک میلیارد دستگاه آیفون دست پیدا می‌کند که فروش این گوشی‌های هوشمند برای اولین بار از زمان عرضه‌ی آن در سال ۲۰۰۷ با کاهش رشد فروش روبرو شده است. پس از آنکه آیفون ۶ راهی بازار شد، اپل موفق شد تا با استقبال گسترده از تغییراتی که در آیفون ایجاد کرده بود، به رکوردی تازه دست یابد. فروش فوق العاده‌ی آیفون‌های اپل سهام این کمپانی را افزایش داده و به رقم ۱۲۳.۹۱ دلار به ازای هر سهم رسانده بود، حال آنکه این کمپانی هم‌اکنون شاهد کاهش ۲۱ درصدی ارزش سهام پس از ۵۲ هفته ماندن در بالاترین قیمت است.

بسیاری از تحلیل‌گران بازار پیش بینی می‌کنند تا فروش آیفون در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کند. آنها معتقدند که سهام اپل به اندازه‌ی کافی در اثر کاهش رشد فروش آیفون پایین آمده و از اواخر سال جاری میلادی باید شاهد افزایش فروش باشیم. اپل امشب گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را ارائه می‌کند.

باید دید که اپل پس از معرفی نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش که احتمالا آیفون 6SE نام خواهد داشت، چه وضعیتی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات