گسترش فعالیت های ایتال دیزاین به خارج از گروه فولکس‌ واگن

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خانه‌ی طراحی ایتال‌دیزاین به دنبال گسترش کار خود از طریق همکاری با خودروسازان جدید و غول‌های عرصه‌ی فناوری و در تلاش برای کاهش وابستگی خود را به گروه خودروسازی فولکس‌واگن است. طبق اخبار منتشر شده این شرکت مطرح طراحی در صدد خروج از چتر حمایتی فولکس واگن است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جورج استالوش، مدیر ارشد اجرایی شرکت ایتال‌دیزاین طی اعلانیه‌ای به وب‌سایت اتونیوز، اعلام کرد که درصورتی‌ که هر یک از شرکت‌های تسلا، گوگل و اپل به دنبال همکاری با یک شرکت در زمینه‌ی طراحی خودرو باشند، این شرکت پذیرای آن است. هدف ایتال دیزاین کاملاً واضح و روشن است؛ این شرکت، پس از آن‌ که اعتماد و اعتبار زیادی از همکاری با گروه خودروسازی فولکس‌واگن کسب کرد، قصد گسترش پایگاه‌های مشتریانش را دارد. این ایده، از سال ۲۰۱۰ و هنگام‌ خریداری این شرکت و قرار گرفتن زیر سایه‌ی لامبورگینی برای همبستگی هلدینگ‌های ایتالیایی فولکس‌واگن، کلید خورد. از آن‌ پس اکثر مدل‌های مفهومی این شرکت، در راستای زبان طراحی ۱۲ برند گروه شرکت‌های فولکس‌واگن بنا نهاده شد که شامل آئودی و لامبورگینی نیز می‌شود.

ایتال دیزاین

این روند، نوعی از روش کسب‌ و کار در زمان کنونی است؛ اما همچنان آن رشد و پیشرفتی که ایتال دیزاین انتظار دارد، نیست. اکنون این شرکت  آماده‌ی همکاری با خودروسازانی خارج از گروه فولکس‌واگن است. البته بعید است که به همکاری با رقیبانی همچون فراری، ب‌ام‌و یا مرسدس بنز بپردازد اما جدای این موضوع، این شرکت به دنبال تنوع در کار خود در تعامل با بزرگان در بازارهای مربوطه است. کسب‌ و کار هوشمند، کم ریسک و سود بالای شرکت ایتال‌دیزاین، به آن این امکان را داده است که با گزینه‌های بیشتر برای همکاذی رو‌برو شود و فعالیت خود را توسعه بخشد. در این که ایتال‌دیزاین با کدام شرکت همکاری خواهد کرد، هنوز حرفی زده نشده است، اما با این رویکرد جدید، مشاهده‌ی ظرفیت و توانایی این خانه‌ی طراحی دیدنی است.

گفته می‌شود، شرکت اپل به مذاکره با شرکت ایتال‌دیزاین برای توسعه‌ی طراحی ظاهری خودروی خودران آینده‌اش تحت عنوان پروژّی تایتان پرداخته است. این موضوع برای این شرکت بسیار حائز اهمیت است. با اینکه جزیی از شرکت بزرگی همچون فولکس‌واگن بودن، سهمی از منافع را با خود به همراه دارد، اما این موضوع خالی از ایراد نیست و ایتال‌دیزاین نیاز خود را در همکاری و کسب‌ و کار بیشتر با سایر غول‌های فناوری و خودروسازی می‌بیند. این شرکت قصد دارد ببیند که با شرکت‌های دیگری مانند تسلا یا غول‌های فناوری دیگری مانند اپل یا گوگل چگونه می‌تواند همکاری ‌کند.

ایتال دیزاین

مورد دوم بسیار جذاب خواهد بود چرا که در حال حاضر، هر دو شرکت اپل و گوگل مشغول توسعه‌ی فناوری‌ها برای خودروهای خود هستند. این دو شرکت بودجه و تخصص زیادی دارند و توانایی تولید خودرویی ایده‌آل را دارند. اما چیزی که این دو شرکت در داخل مجموعه‌‌ی خود کم دارند، گروه طراحی خودروی قدرتمندی مانند ایتال‌دیزاین است. خودرویی را تصور کنید که توسط این شرکت ایتالیایی طراحی شده باشد و فناوری‌های گوگل و اپل در آن به کار رفته باشد؛ بی‌نظیر خواهد بود. این موضوع برای هر دو طرفین یک بازی برد-برد محسوب می‌شود و هدفی است که ایتال‌دیزاین باید پیگیرانه دنبال کند.

در این حالت، نه‌تنها نام این شرکت بیش از پیش بر سر زبان‌ها خواهد افتاد، بلکه در زمینه‌ی اقتصادی نیز تحت تأثیرات مثبتی قرار خواهد گرفت. سال گذشته، درآمد برون شرکتی ایتال دیزاین تنها ۵ درصد از تمام فروش این شرکت بوده است. با گسترده شدن همکاری با دیگر شرکت‌ها، این رقم بسیار بالاتر خواهد رفت و منبع درآمد جدیدی را باز خواهد کرد و به گفته‌ی استالوش، تعادل بهتری میان پروژه‌ها رقم خواهد خورد. این شرکت با کمک همه‌ی منابع نیروی انسانی و مدیران خود برای تحقق این موضوع تلاش خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات