فایل فاش شده از گوشی نکسوس Sailfish مشخصات احتمالی آن را تایید کرد

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به تاریخ احتمالی رونمایی از تلفن‌های نکسوسی جدید گوگل، اخبار و شایعات مرتبط با این دستگاه‌ها نیز شدت می‌گیرد، امروز فایلی با نام build.prop از تلفن Sailfish منتشر شده است که برخی از مشخصات منتسب به این گوشی را تایید می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل امسال تصمیم گرفته است تا ساخت نسل جدید تلفن‌های نکسوس خود را به اچ‌تی‌سی بسپارد. این تلفن‌ها از جانب گوگل با اسم رمز Marlin و Sailfish شناخته می‌شوند و اچ‌تی‌سی آنها را M1 و S1 نامگذاری کرده است. اگرچه تا کنون شایعات متعددی در خصوص اندازه‌ی صفحه نمایش، قدرت پردازش و دوربین این تلفن‌ها منتشر شده است، اما امروز یک فایل build.prop از تلفن S1 به بیرون درز کرده است تا حداقل نشانه‌ای سطحی مبنی بر درستی گمانه‌زنی‌های قبلی باشد.

انتظار می‌رود که تلفن هوشمند Marlin M1 به یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و دوربین‌های ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی مجهز شود. گفته می‌شود که تلفن S1 نیز مشخصات مشابهی با برادر خود داشته باشد و تنها تفاوت در صفحه نمایش کوچک‌تر ۵ تا ۵.۲ اینچی و ظرفیت باتری کمتر برای این تلفن باشد.

به طور خلاصه، فایل build.prop که در پایین مشاهده می‌کنید حداقل چند مورد از جزئیات S1 که تا‌کنون می‌دانیم، تایید می‌کند. اول از همه، با توجه به وجود عبارات "ARM64-V8a" و "msm8996" در این فایل، به نظر می‌رسد که شایعه‌ی تجهیز S1 به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ صحت داشته باشد، تراکم پیکسلی ۴۲۰ ذکر شده برای صفحه نمایش LCD نشانگر آن است که تلفن S1 به جای پنل QHD، با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و با رزولوشن فول اچ‌دی عرضه خواهد شد. البته از این موضوع منطقی به نظر می‌رسد، چرا که رزولوشن فول اچ‌دی برای صفحه نمایشی با این اندازه کاملا مناسب است، همچنین مصرف باتری چنین پنلی نیز پایین‌تر از صفحات QHD خواهد بود.

در پایان احتمالا تلفن نکسوس Sailfish گوگل که با نام HTC S1 نیز شناخته می‌شود، به قابلیت امنیتی بایومتریک نیز مجهز خواهد شد، چرا که در فایل build.prop اشاره‌های متعددی به اثر انگشت شده است، همچنین سنسور اثر انگشت S1 بر خلاف HTC 10 در پشت این تلفن قرار خواهد گرفت. آیا می‌توانید اطلاعات دیگری را نیز از این فایل استخراج کنید؟

build.prop s1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات