ویکی لیکس دیتابیسی از ایمیل های کمیته حزب دموکرات را فاش کرد

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویکی‌لیکس دیتابیسی قابل جستجو مشتمل بر ۱۹٫۲۵۲ ایمیل اعضای کمیته ملی حزب دموکرات ایالات متحده‌ی آمریکا را منتشر کرده است. این ایمیل‌ها شامل موارد دریافتی و ارسال شده توسط اعضای این کمیته است که اطلاعاتی نظیر داده‌های شخصی و مالی شماری از شهروندان آمریکایی در آن ذکر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ویکی‌لیکس دیتابیسی قابل جستجو از ایمیل‌های دریافتی و ارسال شده توسط اعضای کمیته‌ی ملی حزب دموکرات را منتشر کرده که در این ایمیل‌ها می‌توان اطلاعات شخصی و مالی مربوط به شهروندان آمریکایی را که در فعالیت‌های دموکرات‌ها مشارکت داشته‌اند، مشاهده کرد. این دیتابیس حاوی اطلاعات بسیار زیادی است، بطوریکه با جستجوی عباراتی نظیر شماره‌ی پاسپورت یا مشارکت می‌توان چندین هزار نتیجه را مشاهده کرد. این اطلاعات دربردارنده‌ی مشخصات افرادی است که در کمیته‌ی حزب دموکرات مشارکت کرده‌اند، بطوریکه نام کامل، ایمیل، شماره تلفن و آدرس افراد به‌صورت کامل قابل دسترسی است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که مشارکت در فعالیت‌های حزبی و همچنین کمک‌های مالی از جمله‌ی مواردی هستند که بصورت عمومی اعلام شده و معمولا حساسیت زیادی ندارند، هرچند نباید مبانی امنیتی تا این حد ساده انگاشته شده و پیش پا افتاده در نظر گرفته شوند.

البته در بین ایمیل‌های افشا شده موارد مختلفی شامل امورات حزبی و درخواست دیدار با سران کمیته مشاهده می‌شود، هرچند مواردی نیز وجود دارد که به ابعاد شخصی زندگی افراد پرداخته شده است. برای مثال ایمیل‌های از جوردن کاپلان، مدیر مالی کمیته حزب دموکرات وجود دارد که در آن‌ها به مواردی نظیر تنظیم وقت برای بازدید از یک آپارتمان یا بذله گویی پرداخته شده است.

باید دید که تا انتخابات ایالات متحده‌ی آمریکا، ویکی‌لیکس چه داده‌هایی را فاش کرده و پشت پرده‌ی رقابت دو کاندیدای اصلی را چگونه روشن خواهد کرد. ویکی‌لیکس پس از کودتای نافرجام در ترکیه نیز که به تغییرات بنیادی در ساختار حکومت و ارتش این کشور منجر شده، هزاران ایمیل رد و بدل شده در سرور‌های ارتباطی حزب حاکم را فاش کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات