هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 آخرین مرحله از سفر به دور دنیا را آغاز کرد‍

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 برای انجام آخرین مرحله از سفر خود به دور دنیا از فرودگاه قاهره پرواز کرد. انتظار می‌رود در مرحله‌ی ۱۷ از سفر جهانی این هواپیمای خورشیدی، دو روز دیگر شاهد فرود آن در ابوظبی باشیم. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 ساعت ۲۳:۲۸ شب گذشته به وقت گرینویچ از فرودگاه قاهره برای انجام آخرین مرحله از پرواز خود به دور دنیا، بلند شد. خلبان این هواپیمای تک سرنشین برتراند پیکارد است. مرحله‌ی آخر سفر این هواپیما به دلیل بیماری خلبان و همچنین وضعیت بد جوی تا ۱۰ روز به تعویق افتاد.

مرحله‌ی هفدهم سفر به دور دنیا را باید آخرین مرحله از این سفر خواند، چراکه این هواپیما دو روز دیگر در ابوظبی که محل آغاز این سفر بوده، به زمین خواهد نشست.

این سفر در مارس ۲۰۱۵ آغاز شده و هدف از آن نمایش قابلیت هواپیماهای خورشیدی برای انجام سفری به دور کره‌ی خاکی است. در صورتی که همه چیز در مرحله‌ی آخر نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش رود، این هواپیما پس از طی مسافتی ۲٫۳۶۸ کیلومتری در فرودگاهی بیرون شهر ابوظبی به زمین خواهد نشست.

مرکز کنترل این هواپیما که در موناکو مستقر است، اعلام کرده که با وجود کوتاه بودن مسیر نهایی، اما همچنان خطراتی این هواپیما و کل ماموریت را تهدید می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده منطقه‌ی پروازی در مرحله‌ی آخر که خاورمیانه را شامل می‌شود یکی از گرم‌ترین مراحلی است که طی می‌شود و گرمای این منطقه می‌تواند طراحی هواپیما را به چالش بکشد. در صورت پرواز در ارتفاع بالا، پیکارد مجبور خواهد شد به منظور مقاومت در برابر چاله‌های هوایی، از اکسیژن استفاده کند.

پیکارد در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

پرواز از قاهره با Solar Impulse 2 حس بسیار غریبی را در من ایجاد کرد، چراکه سال ۱۹۹۹ طی سفری با بالون برای دور زدن کره‌ی زمین در انتها در قاهره فرود آمدم. این موضوع باعث شد تا دوباره سفر دیگری را برای گردش به دور زمین انتخاب کنم، با این تفاوت که این بار خبری از استفاده از سوخت نبود. از اینکه این مهم را به انجام رساندم، بسیار خوشحالم، اما هنوز راه درازی باقی مانده تا بتوان بصورت گسترده از انرژی‌های پاک استفاده کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات